  • 1. Data: 2005-08-02 20:47:55
    Temat: wynajem lokalu a zus ?
    Od: "Kuba" <q...@w...pl>

    wynajem lokalu usługowego jest obecnie jedynym moim źródłem dochodu
    czy powinienem płacić pełny zus w takim wypadku, bo przeciez nie jest to
    działalność gospodarcza ale wystawiam faktury vat za wynajm
    Czy ktoś może coś powiedziec na ten temat ?
    Kuba

  • 2. Data: 2005-08-02 22:09:02
    Temat: Re: wynajem lokalu a zus ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Aug 2005, Kuba wrote:

    > wynajem lokalu usługowego jest obecnie jedynym moim źródłem dochodu
    > czy powinienem płacić pełny zus w takim wypadku, bo przeciez nie jest to
    > działalność gospodarcza ale wystawiam faktury vat za wynajm

    IMHO, jeśli NIE prowadzisz DG to obowiązku ZUS nie widać.
    Inna sprawa że MOŻESZ mieć DG z wpisanym zakresem "wynajem"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-08-03 06:17:16
    Od: "Kuba" <q...@w...pl>

    > IMHO, jeśli NIE prowadzisz DG to obowiązku ZUS nie widać.
    > Inna sprawa że MOŻESZ mieć DG z wpisanym zakresem "wynajem"...
    >
    > --
    > pozdrowienia, Gotfryd

    no wlaśnie i co z zus ,gdy mam DG z wpisanym zakresem "wynajem " ?

  • 4. Data: 2005-08-03 07:56:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Aug 2005, Kuba wrote:
    [...]
    > no wlaśnie i co z zus ,gdy mam DG z wpisanym zakresem "wynajem " ?

    ...IMO z samego faktu że "masz DG" wynika wszystko co dotyczy
    ZUSu. Niezależnie co masz wpisane w zakresie.
    Sugeruję że zmierzamy w złym kierunku rozpatrując dosłownie to
    o co pytasz - bo problemem nie jest wynajem tylko "manie DG" !!!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-08-03 11:19:42
    Od: "Kuba" <q...@w...pl>

> [...]
    > Sugeruję że zmierzamy w złym kierunku rozpatrując dosłownie to
    > o co pytasz - bo problemem nie jest wynajem tylko "manie DG" !!!

    wszystko fajnie, ale jak mogę nie mieć DG i wystawiac faktury Vat ?

  • 6. Data: 2005-08-03 20:55:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Aug 2005, Kuba wrote:
    [...]
    > wszystko fajnie, ale jak mogę nie mieć DG i wystawiac faktury Vat ?

    ??
    Zwyczajnie... jako podatnik VAT !!
    Prowadzenie DG w rozumieniu PDG (teraz "o swobodzie...") nie jest
    jedynym powodem do bycia podatnikiem VAT !
    Można być podatnikiem z tytułu bycia rolnikiem (który NIE musi
    prowadzić DG).
    Można być podatnikiem VAT z tytułu prowadzenia najmu...

    Przecież do VATu rejestrujesz się OSOBNO, prawda ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)