  • 1. Data: 2002-09-09 10:48:43
    Temat: Swiadczenia urlopowe
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Prowadze z żoną s.c., KPiR na zasadach ogólnych, zatrudniamy 1 pracownika.
    Czy musimy wyplacac jakies swiadczenia urlopowe. Jesli tak to jak to
    zaksiegowac w KPiR (czy do wynagrodzen i czy uwzgledniac to na PIT-4). Czy
    ma jakies znaczenie, ze na kazde swieta kupujemy talony do marketow.
    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2002-09-09 11:27:17
    Temat: Re: Swiadczenia urlopowe
    Od: "Damir" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Darek" napisał w wiadomości
    > Prowadze z żoną s.c., KPiR na zasadach ogólnych, zatrudniamy 1 pracownika.
    > Czy musimy wyplacac jakies swiadczenia urlopowe. Jesli tak to jak to
    > zaksiegowac w KPiR (czy do wynagrodzen i czy uwzgledniac to na PIT-4).

    Świadczenie urlopowe przysługuje wtedy kiedy idzie na urlop na min. 14 dni
    kalendarzowych. Wysokość wpisujesz do listy płac, odliczasz podatek 19%.
    Kwotę tą uwzględniasz w PIT-4.

    Czy
    > ma jakies znaczenie, ze na kazde swieta kupujemy talony do marketow.
    Nie wiem ale chyba nie ma to zadnego znaczenia.

    Pozdraiwm

    Damir

  • 3. Data: 2002-09-09 22:08:36
    Od: "kmagiera" <k...@w...opole.pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zaksiegowac w KPiR (czy do wynagrodzen i czy uwzgledniac to na PIT-4). Czy
    > ma jakies znaczenie, ze na kazde swieta kupujemy talony do marketow.

    Witam
    I tak idzie na 14 dni.
    Bony nie maja tu zadnego znaczenia.
    Pozdrawiam Krzysztof Magiera

  • 4. Data: 2002-09-10 05:34:35
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Czy mozesz podac jaka to kwota i na przyszlosc skad sie bierze jej wysokosc?
    Pozdrawiam
    Darek

  • 5. Data: 2002-09-10 05:54:12
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    > Czy mozesz podac jaka to kwota i na przyszlosc skad sie bierze jej
    wysokosc?
    > Pozdrawiam
    > Darek
    W 2002r brutto 658,57

  • 6. Data: 2002-09-10 06:03:42
    Od: c...@r...com (ChrisS)

  • 7. Data: 2002-09-10 08:09:06
    Od: "Gerard" <g...@z...com.pl>

    Jedno pytanie w związku ze świadczeniem urlopowym:

    Czy pracownikowi przyjętemu do pracy np. w lutym, który poszedł na urlop (to
    jest jego kolejna praca) przysługuje to świadczenie, czy musi mieć
    przepracowany jakiś określony okres czasu.

    Z góry dziękuję za odpowiedzi

    Gerard

  • 8. Data: 2002-09-10 08:17:47
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Gerard napisał:
> [...]
    > jest jego kolejna praca) przysługuje to świadczenie, czy musi mieć
    > przepracowany jakiś określony okres czasu.

    Jedynym warunkiem jest żeby to był urlop 14-dniowy. Nie ważne ile
    czasu pracownik jest zatrudniony.
    Aha.. oczywiście świadczenie pezysługuje tylko raz w roku, nawet jak
    pracownik bedzie miał 2 czy 3 (możliwe przy dobrym układzie) 14-dniowe
    urlopy w roku.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2002-09-10 08:44:44
    Od: "Gerard" <g...@z...com.pl>

> [...]
    > Aha.. oczywiście świadczenie pezysługuje tylko raz w roku, nawet jak
    > pracownik bedzie miał 2 czy 3 (możliwe przy dobrym układzie) 14-dniowe

    Tak to jest dobrze :-(
    U mnie w pracy jest powołanego ZFŚS i w jego regulaminie pisze, że pracownik
    by otrzymać "ryczałt urlopowy" musi przepracować przynajmniej rok i do tego
    jeszcze mieć pensję poniżej pewnej granicy. A i tak jeszcze dostanie tylko
    500 złotych brutto. Czy takie działanie jest zgodne z prawem?

    Gerard

  • 10. Data: 2002-09-10 09:05:01
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Gerard napisał:

> [...]
    > jeszcze mieć pensję poniżej pewnej granicy. A i tak jeszcze dostanie tylko
    > 500 złotych brutto. Czy takie działanie jest zgodne z prawem?

    Jak najbardzie. Świadczenia z ZFŚS musza byc powiązane z sytuacja
    materialną pracownika. Nie tylko mogą być z tego tytułu zróżnicowane
    (nawet zróznicowane "do zera) ale wrecz muszą.
    Oficjalnie nie można dac wszystkim pracownikom np. bonów towarowych o
    identycznej wartości, chyba że ich sytuacja materialna jest identyczna.
    Ponadto - zasady przyznawania świadczeń określone są w regulaminie
    ZFŚS który jest ustalany przez pracodawcę i związki zawodowe (jeżeli
    istnieją). Jeżeli nie ma związków, pracodawca tak naprawdę sam ustala
    regulamin. Ale potem musi sie go trzymać.

    To co okreslasz "ryczałtem urlopowym" to nie jest śwaidczenie urlopowe
    w rozumieniu ustawy. To jedno ze świadczeń z ZFŚS przewidziane
    regulaminem.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk