  • 1. Data: 2007-03-07 11:01:12
    Temat: Symbol formularza platnosci (mBank, zamiast PIT5)?
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    Witam,

    Co teraz nalezy wybrać z listy rozwijanej
    placąc z mBanku miesięczną zaliczkę podatku dochodowego?
    Dawniej wybierałem PIT5 (nie: PIT-5 - tak mi zalecono, nie wiem w czym
    róznica).
    Teraz nie ma formularzy PIT-5, ale w mBanku nadal są
    do wyboru pozycje: PIT5, PIT-5, a takze nowa pozycja: PIT

    Co wybrać?
    (pani w infolinii mBanku nie wiedziała).

    Przy okazji:
    Zawsze slyszalem, ze nawet wiele lat po zamknieciu DG,
    jesli sprzedam samochod, ktory był w ŚT, to będę musiał
    złożyć "jednorazowy PIT-5". A jak to wygląda teraz?

    Dzięki,

    latet

  • 2. Data: 2007-03-07 11:22:10
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 07 Mar 2007 12:01:12 +0100, latet napisał(a):

    > Zawsze slyszalem, ze nawet wiele lat po zamknieciu DG,
    > jesli sprzedam samochod, ktory był w ŚT, to będę musiał
    > złożyć "jednorazowy PIT-5". A jak to wygląda teraz?

    Jest tak samo jak z pozostałymi zaliczkami - płacisz bez składania PIT-5.

  • 3. Data: 2007-03-07 11:53:43
    Od: "IwonaW" <iwo_nka[spam]@wp.pl>

    Użytkownik "latet" <s...@x...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jesli sprzedam samochod, ktory był w ŚT, to będę musiał
    > złożyć "jednorazowy PIT-5". A jak to wygląda teraz?

    Moim zdaniem jezeli sprzedasz srodek trwaly do 5 lat po zamknieciu
    dzialalnosci to musisz zaplacic podatek. Nie wiem tylko czy bedzie to
    podatek od roznicy wartosc zakupu - wartosc sprzedazy czy od samej wartosci
    sprzedazy. No i co z VAT? (O ile odliczyles go przy zakupie?)

    pozdrawiam
    Iwona

  • 4. Data: 2007-03-07 11:59:37
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    > Moim zdaniem jezeli sprzedasz srodek trwaly do 5 lat po zamknieciu
    > dzialalnosci to musisz zaplacic podatek.

    Czy aby na pewno limit 5 lat ma tu cos do rzeczy?

    > Nie wiem tylko czy bedzie to
    > podatek od roznicy wartosc zakupu - wartosc sprzedazy czy od samej
    > wartosci
    > sprzedazy.

    Zdecydowanie od wartosci sprzedaży.

    > No i co z VAT? (O ile odliczyles go przy zakupie?)

    Nie mam pojęcia.

    latet

  • 5. Data: 2007-03-07 12:05:45
    Od: "Mateusz Dabrowski" <m...@p...pl>

> [...]
    > Teraz nie ma formularzy PIT-5, ale w mBanku nadal są
    > do wyboru pozycje: PIT5, PIT-5, a takze nowa pozycja: PIT

    Mnie "Pani z okienka" poinformowała że należy wybierać PIT a funkcjonowanie
    starych nazw (PIT5, PIT5L itp) zostało 'dopuszczone' chyba tylko do polowy
    roku.

  • 6. Data: 2007-03-07 12:21:34
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    > Mnie "Pani z okienka" poinformowała że należy wybierać PIT a
    > funkcjonowanie starych nazw (PIT5, PIT5L itp) zostało 'dopuszczone' chyba
    > tylko do polowy roku.

    Dzieki!
    Skoro trafiles na lepiej poinformowaną panią,
    to moze przy okazji udalo Ci sie (kiedyś) dowiedzieć
    czym się tam różni PIT5 od PIT-5? Tak samo jest z VAT7 i VAT-7
    i wieloma innymi.

    latet

  • 7. Data: 2007-03-07 13:03:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 7 Mar 2007, latet wrote:

    > Czy aby na pewno limit 5 lat ma tu cos do rzeczy?

    W kwestii formalnej: 6 lat.
    Ma do rzeczy, jest zamaskowane w samej "naczelnej" liście podziału
    rodzajów przychodów, w dopiskach art.10.2.3:

    2. Przepisów ust. 1 pkt 8 nie stosuje się do odpłatnego zbycia:
    [...]
    3) składników majštku, o których mowa w art. 14 ust. 2 pkt 1,
    z zastrzeżeniem ust. 3, nawet jeżeli przed zbyciem zostały
    wycofane z działalnoœci gospodarczej, a między pierwszym
    dniem miesišca następujšcego po miesišcu, w którym składniki
    majštku zostały wycofane z działalnoœci i dniem ich
    odpłatnego zbycia, nie upłynęło 6 lat.

    > Zdecydowanie od wartosci sprzedaży.

    Tak się zastanawiam jak wyjdzie, jeśliby amortyzacja nie była 100%.
    Ale w zasadzie tak jak piszesz :)

    > Nie mam pojęcia.

    Z VATem problem jest w momencie zamykania DG, nie w momencie sprzedaży :)

    W zasadzie są AFAIK 3 możliwości:
    - nic (jeśli nie przysługiwało odliczenie przy nabyciu)
    - zwrócić cały (jeśli odliczono) poprzez fakturę wewnętrzną "przekazanie
    na cele nie związane z DG"
    - zwrócić część wynikającą z nieodliczonej korekty - przy samochodzie
    osobowym, przy czym w odróżnieniu od ww. jest to "zwrot odliczenia"
    a nie VAT należny :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-03-10 19:18:52
    Od: "Gaz" <m...@p...com>

    > Teraz nie ma formularzy PIT-5, ale w mBanku nadal są
    > do wyboru pozycje: PIT5, PIT-5, a takze nowa pozycja: PIT

    Jakoś nie widzę w menu rozwijanym dotyczącym płacenia podatków w mBanku
    żadnego PIT, więc nie wiem skąd wy macie takie menu? Może fałszywie
    podstawiona strona przez hackerów?

  • 9. Data: 2007-03-11 21:01:11
    Od: "latet" <s...@x...pl>

    > Jakoś nie widzę w menu rozwijanym dotyczącym płacenia podatków w mBanku
    > żadnego PIT, więc nie wiem skąd wy macie takie menu? Może fałszywie
    > podstawiona strona przez hackerów?

    He, he, zapewniam, ze oryginalna strona mBanku.
    Pozycja "PIT" jest na pierwszym miejscu.

    latet