  • 1. Data: 2004-06-18 22:06:19
    Temat: Tax Free - Czechy.
    Od: "Secio" <U...@p...gazeta.pl>

    Witam!

    Czy pomimo to, iz jestesmy z naszymi sasiadami razem w UE, wciaz mozna
    odliczyc sobie ich vat (tzw. tax free) ? Googgle podaje sprzeczne
    informacje...

    Pzdr,
    Mariusz

  • 2. Data: 2004-06-19 06:29:11
    Temat: Re: Tax Free - Czechy.
    Od: Marcin Bohosiewicz <m...@e...kernel.pl>

    Secio <U...@p...gazeta.pl> wrote:
    > Witam!
    >
    > Czy pomimo to, iz jestesmy z naszymi sasiadami razem w UE, wciaz mozna
    > odliczyc sobie ich vat (tzw. tax free) ? Googgle podaje sprzeczne
    > informacje...

    W przypadku towarow jest prosto:
    jesli jestes firma z NIP UE - w .cz VAT 0%, u nas wg stawek
    (wewnatrzwspolnotowe nabycie, jest specjalna rubryczka w VAT7)
    w przeciwnym wypadku VAT czeski - ztcp 19%.

    M.
    --
    -| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - m...@k...pl == |-
    -| == tel. +48 601 485097 - PLD Team - m...@p...org == |-

  • 3. Data: 2004-06-19 07:41:45
    Od: "Piotrek" <p...@n...org>

    > Czy pomimo to, iz jestesmy z naszymi sasiadami razem w UE, wciaz mozna
    > odliczyc sobie ich vat (tzw. tax free) ? Googgle podaje sprzeczne
    > informacje...

    Jak uda ci się kupić u nich na taxfree to potem pewnie oddadzą, ale szczerze
    w to wątpię.

    Piotrek.

  • 4. Data: 2004-06-19 13:07:48
    Od: "Secio" <U...@p...gazeta.pl>

    Marcin Bohosiewicz wrote:

    > W przypadku towarow jest prosto:
    > jesli jestes firma z NIP UE - w .cz VAT 0%, u nas wg stawek
    > (wewnatrzwspolnotowe nabycie, jest specjalna rubryczka w VAT7)
    > w przeciwnym wypadku VAT czeski - ztcp 19%.

    Jak to jest z firmami dowiedzialem sie. Mnie interesuje przypadek osoby
    prywatnej, turysty ;-).

    Pzdr,
    Mariusz

  • 5. Data: 2004-06-21 17:51:57
    Od: "Andrzej" <u...@t...lt>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@n...org> napisał w wiadomości

    > Jak uda ci się kupić u nich na taxfree to potem pewnie oddadzą, ale
    szczerze
    > w to wątpię.
    >
    > Piotrek.
    Oni na tax free sprzedadzą ale ty nie odzyskasz bo nie wywieziesz z
    europejskiego obszaru celnego czyli nikt ci nie postawi pieczątek na tax
    free ( bo gdzie ) I dlatego nie będzie podstawy do zwrotu.
    Pozdrawiam z Wilna
    Andrzej