    From: "Grzegorz" <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Telefon koszty - jeszcze raz
    Date: Fri, 12 Sep 2014 22:06:58 +0200

    news:54134a4f$0$2232$65785112@news.neostrada.pl...

    > Oczywiście nie ma obowiązku prowadzenia rozmów prywatnych
    > (czy też nie służących uzyskaniu przychodu), ale w trakcie dyskusji z
    > urzędnikiem
    > siedem razy możesz się podłożyć, że korzystasz też do innych celów i
    mogą
    > wywalić całość.

    No i co z tego, że słownie tak przyznasz.
    To dlatego kontrolerzy namawiaja na oświadczenia.
    Bo brak dowodu a ty przyznajac sie w oświadczeniu ten dowód tworzysz.
    Dalszy bieg wypadków znasz.

    > Wtedy będziesz musiał zgodnie par 14 (chyba 14
    > -rozporządzenie w sprawie KPiR) księgować na podstawie dowodu
    > obejmującego całość i musi być jakaś zasada wydzielenia czyli biling
    > albo inna metoda. Choć wydaje mi się, że w dzisiejszych czasach tanich
    > telefonów nie szukają tutaj.
    >
    > Miałeś Ty kiedyś jakąś kontrolę?

    Nie obrazaj mnie, na pewno o rząd wielkości więcej niz Ty.

> [...]
    > W takim wypadku opcja "mam drugi telefon" czy "mam inny samochód"
    > oszczędza czas
    > i ucina domysły.
    >
    > Z drugiej strony nie chodzi mi o to, żeby się "położyć" przed
    kontrolerami
    > i robić co każą, trząść portkami itd. Praktyka jednak pokazuje, że
    > przechodzenie
    > na kontakt formalny papierowo/wezwaniowy jest ciekawa jak się ma dużo
    czasu,
    > albo ochoty na zabawę w kotka i myszkę i paragrafy. I można być górą.
    > Jednak jak się chce prowadzić działalność, to szkoda na to czasu.

    A bycie traktowanym jak złodziej którego jeszcze za rękę nie złapano
    Tobie odpowiada? Uważasz, ze właściwa forma prowadzenia kontroli
    to wmawianie podatnikowi, żeby się przyznał?
    Co można powiedzieć o sposobie prowadzenia kontroli w której wszystkie
    ustalenia pochodzą od podatnika?
    g.