    From: adam <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Telewizor w koszty
    Date: Tue, 24 Apr 2018 17:47:48 +0200

    W dniu 2018-04-23 o 00:15, Marek pisze:
    > Witam,
    >
    > prowadzę sprzedaż i montaż kamer do monitoringu, komputerów, konsol i
    > gier komputerowych. Posiadam w lokalu monitor i najczęściej na nim
    > pokazuję klientom jak wygląda obraz z danej kamery czy dana gra. Wiąże
    > się to z pewnymi niedogodnościami, gdyż klient wchodzi za biurko aby móc
    > to obejrzeć. Założyłem tez monitoring lokalu i chcąc zakupić do niego
    > monitor stwierdziłem, że za cenę 55 calowego telewizora mogę kupić dużo
    > mniejszy monitor, więc zakupiłem TV 55" w roli monitora na fakturę. Po
> [...]

    Nie ma problemu, żeby monitor był kosztem, bo jest Ci potrzebny i zakup
    jego jest uzasadniony. Jeśli telewizor jest dużo tańszy i może pełnić
    funkcję monitora, to wg mnie też może iść w koszty. Opisz tylko
    dokładnie fakturę na odwrocie (bo za 5 lat zapomnisz) i wykaż, że zakup
    był ekonomicznie uzasadniony, dlatego jest to TV, a nie monitor. Nie
    zakupuj oczywiście anteny i innych akcesoriów.

    Odrębne przepisy nakazują Ci opłacać abonament RTV, nie ważne, że nie
    oglądasz TV. Skoro te przepisy nakazują Ci opłacić abonament, to tez
    jest to koszt.

    To tak na logikę moją jako przedsiębiorcy. Logika urzędniczki US będzie
    zapewne inna, pozostaje wtedy tylko droga sądowa. Ja bym się nie
    obawiał, US nie są już takie silne w sądach.