  • 1. Data: 2012-01-04 14:20:33
    Temat: Towar handlowy na użytek firmy
    Od: "Marek" <brak@email_no_spam>

    Moja księgowość opiera się na KPiR. Jakie operacje powinienem wykonac aby
    przenieść sobie tawar handlowy z wcześniej zaksięgowanej faktury do użytku
    własnego ?
    Wyjasnię na przykładzie:

    Zakupiłem i zaksięgowałem jako towar handlowy kołki rozporowe. Po miesiącu
    okazało się, że te kołki przydałayby mi się do wykonania usługi. Jak to
    załatwić od strony ksiegowej ?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2012-01-04 16:43:59
    Temat: Re: Towar handlowy na użytek firmy
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 04-01-2012 15:20, Marek pisze:
    > Moja księgowość opiera się na KPiR. Jakie operacje powinienem wykonac
    > aby przenieść sobie tawar handlowy z wcześniej zaksięgowanej faktury do
    > użytku własnego ?

    Kolumna 10 z minusem; 13 z plusem.

    > Wyjasnię na przykładzie:
    >
    > Zakupiłem i zaksięgowałem jako towar handlowy kołki rozporowe. Po
    > miesiącu okazało się, że te kołki przydałayby mi się do wykonania
    > usługi. Jak to załatwić od strony ksiegowej ?

    Czy w tym konkretnym przypadku, te kolki nie beda materialem, wiec
    zostaja w kolumnie 10? Wspominasz o "ulsudze", wiec zakladam, ze jest to
    przedmiot twojej dzialalnosci.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2012-01-04 16:46:13
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 04-01-2012 17:43, elephanto pisze:

    > Kolumna 10 z minusem; 13 z plusem.

    Ups. Jezeli nie zwiazane z DG, to po prostu kol. 10 z minusem.

    --
    Adam

  • 4. Data: 2012-01-04 21:50:24
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    Marek w <news:4f04602f$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>:

> [...]

    > okazało się, że te kołki przydałayby mi się do wykonania usługi. Jak to

    Ująć na fakturze w pozycji: materiały, a pozycję usługa pomniejszyć
    odpowiednio -- ktoś widzi jakiś problem w oparciu o przykład?

    --
    Tomasz Nycz

  • 5. Data: 2012-01-05 07:45:46
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 04 Jan 2012 22:50:24 +0100, 'Tom N' napisał(a):

    > ktoś widzi jakiś problem w oparciu o przykład?

    Zapewne nabywca usługi

  • 6. Data: 2012-01-06 12:42:17
    Od: "Marek" <brak@email_no_spam>

    Użytkownik "elephanto" <e...@c...it.gmail.com> napisał w wiadomości

    > Ups. Jezeli nie zwiazane z DG, to po prostu kol. 10 z minusem.

    Dziękuję bardzo i pozdrawiam

    Marek

  • 7. Data: 2012-01-07 07:27:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Jan 2012, elephanto wrote:

    > Ups. Jezeli nie zwiazane z DG, to po prostu kol. 10 z minusem.

    Ale "nie związane z DG" kłóci się z tematem, twierdzącym
    że "na użytek firmy". Firmą posługujemy się w celach DG,
    więc ta sama osoba wykonująca coś na własny cel osobisty
    nie występuje jako firma.
    Pytający powinien chyba oświecić bliżej o co chodzi :)

    pzdr, Gotfryd