  • 1. Data: 2012-01-04 19:12:11
    Temat: Czy musze składac zeznanie po sprzedazy nieruchomosci?
    Od: "dobranocka" <d...@o...pl>

    Witam,
    Sprzedałem dziś nieruchomosc - działkę rolną - którą otrzymałem od moich
    rodziców w 1997 roku w akcie darowizny - i która weszłą w ten sposób w skład
    mojego majątku osobistego.
    Wobec tego czy muszę informowac urząd skarbowy o tej transakcji mimo że nie
    muszę płacić podatku od sprzedaży tej nieruchomosci?

  • 2. Data: 2012-01-04 19:59:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/4/2012 1:12 PM, dobranocka wrote:
> [...]
    > Wobec tego czy muszę informowac urząd skarbowy o tej transakcji mimo że nie
    > muszę płacić podatku od sprzedaży tej nieruchomosci?

    Nie ma powodu informowania US a samym fakcie transakcji.

    Czy potrafisz podac powód dla którego nie musisz płacić podatku do tej
    transakcji? To tak kontrolnie tylko.

  • 3. Data: 2012-01-04 20:07:00
    Od: "dobranocka" <d...@o...pl>

    > On 1/4/2012 1:12 PM, dobranocka wrote:
    >
    > Nie ma powodu informowania US a samym fakcie transakcji.
    >
    > Czy potrafisz podac powód dla którego nie musisz płacić podatku do tej
    > transakcji? To tak kontrolnie tylko.

    Wiem że nie muszę płacić podatku od sprzedaży ponieważ minęło już 5 lat od
    daty nabycia nieruchomosci (w 1997 roku).

  • 4. Data: 2012-01-08 15:44:54
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > Nie ma powodu informowania US a samym fakcie transakcji.

    1. O zamiarze dokonania tej transakcji i tak poinformował US notariusz
    2. o dokonanej transakcji (OIW od pewnego progu jej wartości) i tak
    poinformował US notariusz.

    Wielki Brat czuwa;-)