eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiUS Radomsko. Zaliczenie wplaty na poczet zaleglosci. W co sie tu gra? › Re: US Radomsko. Zaliczenie wplaty na poczet zaleglosci. W co sie tu gra?
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: US Radomsko. Zaliczenie wplaty na poczet zaleglosci. W co sie tu gra?
    Date: Sat, 9 Jun 2007 20:35:03 +0200

    On Sat, 9 Jun 2007, SDD wrote:

    > A co do3 podstawy prawnej to powolali si ena przepis ordynacji podatkowej
    > zezwalajacy organowui na zaliczenie w pierwszej kolejnosci odsetek. Kwestie
    > rzekomego opoznienia oraz naliczonych odsetek uznali za najzupelneij
    > oczywista

    Hm...
    Pierwsze pytanie: podali drogę odwoławczą od decyzji?

    Tak sobie myślę, że jakby mnie w ten deseń przyhaczyli, to bym z owej
    drogi odwoławczej skorzystał.
    Na pewno wypadałoby przygotować sobie zestawik "papierów" do czynności
    wyjaśniających :)
    A później, to w zależności od nastroju i chęci zabawy w kotka i myszkę
    (wbrew wrażeniem US LUBI mieć papierki, i czasem zamiast zadzwonić
    posyłają pismo :|) odpowiednio:

    - powołałbym się na brak formalny, w postaci wskazania źródła zaległości
    podatkowej oraz podstawy prawnej jej określenia.
    Ten punkt zapodałbym w każdym przypadku :) - sądzę że USy dobrze
    wiedzą, iż postępowanie z brakami formalnymi jest nieskuteczne
    (w razie jakby doszło do WSA).
    Układ jest taki, że do zeszłego roku podstawą określenia zaległości,
    o ile rzecz jasna US w wyniku jakiegoś postępowania nie wydał
    decyzji, była deklaracja.
    Teraz deklaracji NIE MA.
    US ma obowiązek wskazać, skąd WIE że jest zaległość!
    Przecież niczym dziwnym by nie bylo, że ktoś na "liniowym" ma
    w styczniu i lutym przychody zerowe lub nie pokrywające składek
    na ZUS (i odliczeń zdrowotnego), prawda?

    - w zależności od chęci :) moża USowi przypomnieć, że nie wykazywałeś
    zaliczki za styczeń i luty, tudzież niechcący wspomnieć o fakcie
    obowiązku podatkowego dopiero za I kwartał dla rozliczających
    się kwartalnie :) i napomnkąć metodą "krowie na rowie" że
    wyliczyłeś jakoby US chciał odsetek od lutego a podatnik
    nic o tym nie wie, że w styczniu był podatek :|

    Sądzę, że skoro machina ruszyła, to i tak jakieś "papierki" będą
    potrzebne albo wykonają "czynności wyjaśniające".
    IMO - *można* poprzestać na wskazaniu nie podania przez US gołego
    faktu istnienia obowiązku podatkowego :) w formie braku podstawy
    opodatkowania.

    > wszak postanowienie nie dotyczy wymierzenia tych odsetek czy
    > stwierdzenia opoznienia w platnosci ale zaliczenia wplaty na poczet
    > odsetek - w mojej opinii calkowicie nieslusznie naliczonych.

    I IMO to trzeba zaakcentować - że US nie podał skąd wziął sam
    obowiązek zapłaty zaliczki.
    To czy podatnik się pospieszy z GDYBANIEM co może byc powodem, to
    już jego sprawa :)

    Przecież my nie wiemy, CO za podatek wziął z kapelusza US.
    Ba, wychodzi że sam tego nie wiesz, prawda? :)
    Teoretycznie jest możliwe, iż US znalazł sobie INNĄ podstawę do
    zapłacenia czegoś... czego nie zapłaciłeś.
    To niech wyjaśnią!

    pzdr, Gotfryd