  • 41. Data: 2010-02-26 11:43:43
    Temat: Re: Ulga na internet
    Od: "Irek" <i...@g...pl>

    Użytkownik "krzysiek" <a...@m...net> napisał w wiadomości
    news:hm2k7a$d3v$3@news.dialog.net.pl...
    > Faktury na telefon i internet wystawiane są na teściową.
    > Jednak zapłaty za nie były dokonywane przelewami z konta żony lub mojego.
    > Pierwszy problem to taki, że teraz się dowiedziałem o konieczności
    > posiadania dowodów zapłaty.
    > Drugi problem to pytanie czy urząd może się doczepić tego że faktury były
    > uregulowane z innych kont.
    > Co zrobić teraz w tej sytuacji?

    Ja mam inne pytanie. Otóż czy moge skorzystać z ulgi jeżeli rozliczam się
    wspólnie z żoną ktora nie wykazuje dochodu a wszystkie faktury za internet
    są na jej nazwisko. ?

    4897 (20100226) __________

  • 42. Data: 2010-02-26 16:53:43
    Od: spp <s...@o...pl>

    "
    > Jedno nazwisko, ale dwa odliczenia na internet
    > Gazeta Prawna z dnia 2008-10-17
    > Na podstawie faktury za korzystanie z Internetu, która zawiera tylko nazwisko
    jednego z małżonków, również oboje mogą skorzystać z ulgi internetowej. Ważne jest,
    aby oboje ponosili koszt użytkowania sieci informatycznej. Taki wyrok wydał
    Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi (wyrok z 18 sierpnia 2008 r. sygn. akt I SA/Łd
    127/08, niepublikowany), w którym zwrócił uwagę na fakt, że małżonkowie pozostają we
    wspólności majątkowej, wspólnie zajmują mieszkanie oraz prowadzą wspólne gospodarstwo
    domowe. Wydatki związane z użytkowaniem sieci pokrywali z majątku wspólnego. W takiej
    sytuacji, jeśli koszty korzystania z sieci w równym stopniu obciążały żonę i męża, to
    oboje mają możliwość odliczenia poniesionych wydatków mimo, iż faktura była
    wystawiana tylko na jednego z nich.
    > Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi (wyrok z 18 sierpnia 2008 r. sygn. akt I
    SA/Łd 127/08, niepublikowany)
    "

    :)

    --
    spp

  • 43. Data: 2010-02-26 21:09:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Feb 2010, Liwiusz wrote:

    > Widzę, że w takich dyskusjach ciągle te same argumenty się przewijają, mimo
    > kontrargumentów. A wg Ciebie to darowizna albo pożyczka jest?

    Depozyt nieprawidłowy.
    Przyjmujesz jakieś pieniądze, bez prawa używania na własne potrzeby
    (to jest cecha depozytu), ale płacisz INNYMI pieniędzmi (to jest
    nieprawidłowość).

    Jakiś geniusz postanowił depozyt nieprawidłowy obłożyć podatkiem,
    pewnie dlatego że podatnicy pod tą konstrukcją ukrywali faktyczne
    pożyczki, ale tenże geniusz zapomniał o ustawieniu kwoty zwolnionej
    z opodatkowania.
    W zupełności się zgadzam że jest to bzdura, że urzędy skarbowe
    się nie czepiają, zaś podatnik miałby przed WSA szanse na "nikłą
    szkodliwość społeczną" z okazji niezłożenia PCC na kwotę *dosłownie*
    paru groszy np. od kwoty 20 zł takiego depozytu.
    Niemniej *formalnie* właśnie tak zapisali w ustawie.

    Nie, *nie wiem* dlaczego zwolniona kwota podstawy (1000 zł)
    określona jest tylko dla przypadku umowy sprzedaży.
    No i przypomnę że w starej wersji ustawy (PCC) było o zwolnieniu
    depozytu (nieprawidłowego!) o ile przechowawca "nie miał prawa
    do rozporządzania". No ale zmienili.

    > Większej różnicy nie widzę.

    Patrz wyżej.
    Tak, zgoda, akurat ktoś musiałby się *chcieć* przyczepić, biorąc pod
    uwagę że najwyraźniej USy nie mają "wytycznych" w tej kwestii.
    Ale w przepisach obrony przed głupim przepisem nie widać.

    pzdr, Gotfryd

  • 44. Data: 2010-02-26 21:55:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Feb 2010, witek wrote:

    > i do tego miejsca jest dobrze.

    A podatek od nieodpłatnego przychodu? ;)
    (dobra, dobra, lekko przesadzam, ale *FORMALNIE*, skoro korzysta
    z czyjejś *uprzejmości* *celem* obniżenia opłaty, to mamy
    dokładnie to samo co w "przypadku piekarza" - zupełnie nieistotną
    dla zdarzenia kwotę uboczną, od której jednak podatek się należy;
    przypomnę, że fakt iż wszystko wskazuje iż 99%++ kwoty o którą
    "poszło" to rzeczywiście był przekręt jest bez znaczenia, skoro
    US przy okazji wykrył "nieodpłatne świadczenie" to zgodnie z prawem
    *musiał* naliczyć podatek - akurat VAT a tu o dochodowy chodzi, ale
    w sumie co za różnica).

    Fakt, że praktyka z "depozytem" jest inna (zdroworozsądkowa, a być
    może i polityczna, bo publiczne wyjaśnienie prezydenta się chyba nie
    przedawniło :>), jedynie świadczy na niekorzyść art. 2 Konstytucji.
    Prawo mamy złe, i z tego że urzędnicy go "zdroworozsądkowo" nie
    stosuję można się cieszyć IMVHO tylko częściowo.

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2010-02-26 23:15:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Depozyt nieprawidłowy.

    Nie pasują mi dwa warunki:

    - przechowawca nie może dowolnie rozporządzać powierzoną kwotą
    - nie określa się (nie stosuje się) czasu i miejsca zwrotu powierzonej
    kwoty, ponieważ do jej zwrotu nigdy nie dochodzi.

    --
    Liwiusz

  • 46. Data: 2010-03-08 11:37:20
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 24 Feb 2010 07:49:03 -0600, witek napisał(a):

    > i ma oczywiscie internet na siebie, a nie na kolege.

    I w miejscu ZAMIESZKANIA - zapomniałeś dodać.