  • 1. Data: 2010-02-23 21:26:11
    Temat: zmiana w ustawie o VAT :) ciekawe dla importujących uślugi z UE
    Od: plusz <p...@g...com>

    bardzo ciekawe zmiany

    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/vat_i_akcyzowy/
    akty_prawne/2008/ustawa_o_vat_z_23_pazdziernika_2009
    .pdf

    co ciekawe, jeśli importujemy usługi z UE to już trzeba używać nowej
    deklaracji.

    ====> Poprawcie mnie proszę jeśli źle interpretuję, ale kupując usługę
    hostingu muszę wypełnić pole 39 (nowe) w deklaracji <=====

    generalnie nieźle skomplikowali - ciekawe kiedy wybuchnie afera, że
    ktoś dopisał w art 28h podpunkt 13 i 14 :)

    "13) bezpośrednio związanych z usługami,
    o których mowa w pkt 11 i 12,

    14) polegających na zobowiązaniu się do
    powstrzymania się od dokonania
    czynności lub posługiwania się prawem,
    o których mowa w pkt 1--13"

    --
    plusz

  • 2. Data: 2010-02-23 21:36:49
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-02-23, plusz <p...@g...com> wrote:
> [...]
    .pdf

    > co ciekawe, jeśli importujemy usługi z UE to już trzeba używać nowej

    Stare! :D
    Aczkolwiek Tristan pewnie odkryje te zmiany za 6 lat... [1]

    >====> Poprawcie mnie proszę jeśli źle interpretuję, ale kupując usługę
    > hostingu muszę wypełnić pole 39 (nowe) w deklaracji <=====

    A my wiemy od kogo kupujesz ową usługę?

> [...]
    > ktoś dopisał w art 28h podpunkt 13 i 14 :)
    >
    > "13) bezpośrednio związanych z usługami,

    A masz Ty w ogóle NIP-EU już, czy jeszcze nie?

    [1] BP, NMSP. To nie było złośliwe! Tak po prostu się nabijam, no. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2010-02-23 21:43:35
    Od: plusz <p...@g...com>

    On 23 Lut, 22:36, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

    > A my wiemy od kogo kupujesz ową usługę?

    no tak :)
    kupuję od niemieckiej firmy posiadającej identyfikator VAT z DE na
    początku

    > A masz Ty w ogóle NIP-EU już, czy jeszcze nie?

    tak, mam siedzibę, miejsce zamieszkania w PL i mam VAT UE z PL na
    początku

    --
    plusz