  • 1. Data: 2006-01-02 18:04:34
    Temat: Ulga na internet (inna kwestia)
    Od: "Slawek" <s...@i...pl>

    Witam

    Mam pytanie:

    Jeżeli rozliczam się z małżonką wspólnie i chcę tylko ja rozliczyć ulgę za
    korzystanie z internetu tj. 760 zł. gdyż moja żona pomimo, iż korzysta z
    internetu nie jest zameldowana w miejscu gdzie to się dokonuje, czy mogę
    zatem tak zrobić ?

    Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam Sławek

  • 2. Data: 2006-01-02 20:14:49
    Temat: Re: Ulga na internet (inna kwestia)
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Slawek <s...@i...pl> wrote:
> [...]
    > korzystanie z internetu tj. 760 zł. gdyż moja żona pomimo, iż korzysta z
    > internetu nie jest zameldowana w miejscu gdzie to się dokonuje, czy mogę

    Tak trochę off-topic - ciekaw jestem, jaki to będzie płacz i zgrzytanie
    zębów, gdy już przyjdą pierwsze kontrole sprawdzające te odliczenia na
    Internet. To jest chyba bubel roku - nikt łącznie z urzędnikami nie wie, jak
    to odliczać, kiedy odliczać, ile, itd. I jeszcze kobitka z US mówi
    dziennikarce jakiejś tam gazety, że jak np. małżeństwo wydaje 500 zł na
    internet, to mąż może odliczyć 500 zł i żona może odliczyć 500 zł (tzn. jak
    mąż zarabia rocznie 50.000 zł i żona 50.000 zł, to mąż płaci podatek od
    49.500 i żona płaci podatek od 49.500, mimo że ŁĄCZNIE wydali na Internet
    500 zł)

    Ech...

    P.

  • 3. Data: 2006-01-02 20:40:47
    Od: "W.R." <wojciech_beztego@beztego_ratymirski.net_beztego>

    Dnia 01/02/2006 19:04:34 +0100
    "Slawek" <s...@i...pl>
    napisal(a):

> [...]
    > korzystanie z internetu tj. 760 zł. gdyż moja żona pomimo, iż korzysta z
    > internetu nie jest zameldowana w miejscu gdzie to się dokonuje, czy mogę

    Jeśli dobrze rozumiem to pytasz czy żona może nie korzystać z ulgi?
    Pewnie że może nie korzystać. Ulga jest "na łebka" więc (przy zachowaniu
    pewnych wymogów) każdy z małżonków może z niej korzystać. Oczywiście nie
    więcej niż w sumie wydali. Ja np. przez większość roku płaciłem w domu
    za internet 55 złotych brutto więc nie było nawet sensu starać się o
    umieszczenie nazwiska żony na fakturze, bo i tak zmieści się w limicie
    dla jednej osoby (może powinienem odciąć żonę od łącza :)

    --
    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski