  • 1. Data: 2006-01-02 19:03:36
    Temat: Pytanie !!!! UMOWA KUPNA SPRZEDAŻY
    Od: Max <t...@o...pl>

    witam
    prowadzę DG, KPiR+Vat. kupując uzywane części komputerowe od osoby nie
    prowadzącej DG, spisuję umowe kupna sprzedaży. czy te części mogę dalej
    odsprzedać wystawiająć na nie fakture VAT ?

    czy od tej umowy ( umowa na kwotę 2500 zł) musze zapłacić 2% opłaty
    skarbowej i wypełnic jakies druki do US ? wiem że się płaci od kwoty
    powyżej 1000 zł - na umowie mam kilkanaście pozycji, czy muszę do kazdej
    wpisac kwotę czy wystarczy jedną ogólna kwotę na umowie wpisac ?

    czy osoba nie prowadząca DG może wystawić rachunek na sprzedaż uzywanych
    części dla mnie, jeśli tak to czy potrzebna jest umowa kupna sprzedaży
    czy wystarczy rachunek

    dziękuje za jakąkolwiek pomoc

  • 2. Data: 2006-01-03 23:35:36
    Temat: Re: Pytanie !!!! UMOWA KUPNA SPRZEDAŻY
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Jan 2006, Max wrote:

    > prowadzę DG, KPiR+Vat. kupujšc uzywane częœci komputerowe od osoby nie
    > prowadzšcej DG, spisuję umowe kupna sprzedaży. czy te częœci mogę dalej
    > odsprzedać wystawiajšć na nie fakture VAT ?

    Hm... a dlaczego by nie ?
    Dowód nabycia jest, wpis do zakupów handlowych jest...
    W końcu "skup od ludności" to nic dziwnego :) - trzeba by
    tylko sprawdzić czy jakieś obowiązki ewidencyjne nie powstają.
    Ewidencja PCC przy konieczności zapłaty PCC od zakupu handlowego
    niemal na pewno... !

    > czy od tej umowy ( umowa na kwotę 2500 zł) musze zapłacić 2% opłaty
    > skarbowej i wypełnic jakies druki do US ? wiem że się płaci od kwoty
    > powyżej 1000 zł - na umowie mam kilkanaœcie pozycji

    ...a weźże ustawę. I przeczytaj:
    +++
    Art. 6. 1. Podstawę opodatkowania stanowi:
    1) przy umowie sprzedaży:
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    a) rzeczy ruchomych nabywanych do przerobu lub odprzedaży
    - cena sprzedaży,
    Art. 9. Zwalnia się od podatku następujące czynności cywilnoprawne:
    6) sprzedaż rzeczy ruchomych, jeżeli podstawa opodatkowania
    nie przekracza 1000 zł,

    Wniosek: na mój gust nie da się potraktować inaczej jak umowy
    sprzedaży jako całości (a nie każdej rzeczy z osobna).

    > czy osoba nie prowadzšca DG może wystawić rachunek na sprzedaż uzywanych
    > częœci dla mnie, jeœli tak to czy potrzebna jest umowa kupna sprzedaży
    > czy wystarczy rachunek

    ...ja zawsze powiadam że to rachunek jest dowodem księgowym... !
    Przecież *umowa* nie jest poświadczeniem że coś *zaszło* - umowa
    jest poświadczeniem *zamiaru* stron!
    A tak BTW: ciekawostka wychodzi, PCC się należy nawet jeśli umowa
    nie zostanie zrealizowana....
    Dobrze gadam ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd