  • 11. Data: 2011-12-21 13:24:30
    Temat: Re: Ulga na złe długi - procedury
    Od: Maciek <m...@n...pl>

> [...]
    > nie wczeœniej niż w rozliczeniu za okres, w którym wierzyciel
    > uzyskał potwierdzenie odbioru przez dłużnika zawiadomienia,
    > o którym mowa w ust. 2 pkt 6.
    > Warunkiem dokonania korekty jest uzyskanie przez wierzyciela
    > potwierdzenia odbioru przez dłużnika zawiadomienia, o którym mowa
    > w ust. 2 pkt 6.
    > ---
    >
    > Zwracam uwagę, że przepis stanowi o KOREKCIE PODATKU, a nie
    > o terminie WYSTAWIENIA DOKUMENTU korekty!

    > Mi wychodzi "oczywiście".
    > Ale wszelkie inne wyjaśnienie tekstu wyżej przyjmę do rozważenia ;)
    To ja jeszcze podyskutuję :-) Czyli mamy:

    ust. 3:
    "Korekta może nastąpić w rozliczeniu za okres rozliczeniowy, w którym
    upłynął termin określony w ust. 2 pkt 6,"

    ust. 2 pkt 6:
    "Wierzyciel zawiadomił dłużnika o zamiarze skorygowania podatku
    należnegoze względu na wystąpienie okoliczności, o których mowa w ust.
    1, a dłużnik w ciągu 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie
    uregulował należności w jakiejkolwiek formie."

    Wracając do mojego przykładu: zawiadomienie do dłużnika wysyłam 8.12,
    dochodzi na miejsce 12.12, ale dłużnik nie odbiera korespondencji,
    poczta trzyma to do 26.12, czekam jeszcze 14 dni na zapłatę, czyli mamy
    9.01 - data nr 1 z ustawy.

    ust. 3 c.d.:
    "nie wcześniej niż w rozliczeniu za okres, w którym wierzyciel uzyskał
    potwierdzenie odbioru przez dłużnika zawiadomienia, o którym mowa ust. 2
    pkt 6."

    A tu odcinamy nagle te 14 dni oczekiwania na zapłatę i mamy 26.12 - data
    nr 2 z ustawy.

    "Korekta może nastąpić w rozliczeniu za okres rozliczeniowy, w którym
    upłynął termin określony w ust. 2 pkt 6 (9.01), nie wcześniej niż w
    rozliczeniu za okres, w którym wierzyciel uzyskał potwierdzenie odbioru
    przez dłużnika zawiadomienia, o którym mowa ust. 2 pkt 6 (26.12)".

    Po cholerę jest to drugie zastrzeżenie ("nie wcześniej niż..."), skoro
    według mnie zawsze data nr 1 > data nr 2?

    Maciek

  • 12. Data: 2011-12-21 14:40:52
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-12-21 14:24, Maciek pisze:
> [...]
    >
    > Po cholerę jest to drugie zastrzeżenie ("nie wcześniej niż..."), skoro
    > według mnie zawsze data nr 1 > data nr 2?
    Wróć! Mój błąd. Napisane jest wyraźnie "wierzyciel", a ja mam przed
    oczami dłużnika. Czyli data nr 2 to jest termin otrzymania potwierdzenia
    odbioru zawiadomienia wysyłanego dłużnikowi, albo zwrotu korespondencji,
    jeśli dłużnik jej nie odebrał. Zgodnie z przykładem: 26.12 upływa 14 dni
    leżenia poleconego na poczcie, do nadawcy wraca on np. po tygodniu, albo
    i dłużej (bo zwrot idzie chyba zwykłym listem), czyli na upartego może
    zachodzić, że data nr 1 < data nr 2. No i nie ma o czym dyskutować :-)

    Maciek