  • 1. Data: 2009-02-25 13:08:53
    Temat: Ulgowy ZUS a świadczenie usług na rzecz byłego pracodawcy
    Od: b...@g...com

    Witam

    Mam pytanie:

    W chwili obecnej jestem zatrudniony na umowę o pracę w pewnej firmie
    (umowa na czas określony od 1 stycznia 2009r do 1 marca 2009r).
    W marcu chciałbym zarejestrować się jako bezrobotny i starać się o
    dofinansowanie z PUP na rozpoczęcie działalności gospodarczej.
    Z informacji jakie udało mi się znaleźć w Internecie wynika, że w
    przypadku gdybym (jako firma zewnętrzna) chciał świadczyć usługi
    byłemu pracodawcy (tj. firmie w której obecnie pracuję) musiałbym
    płacić pełny ZUS a nie ulgowy.

    Pytanie brzmi - czy da radę jakoś to ominąć ? Tzn. Założyć firmę,
    korzystając z dofinansowania z PUP a następnie świadczyć usługi w
    firmie o której wspomniałem wyżej ?
    Wspomniana firma nie byłaby jedynym kontrahentem mojej firmy.

    Pytanie 2:

    W roku 2008 i na początku 2009 miałem podpisane umowy z dwiema firmami
    - z jedną umowę o dzieło, z drugą umowę zlecenie - czy w takim
    przypadku jako firma mógłbym im świadczyć usługi i korzystać z
    ulgowego ZUSu ?

    Z góry dziękuję za odpowiedź

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-02-25 13:26:21
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <b...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    Witam

> [...]
    >firmie o której wspomniałem wyżej ?
    >Wspomniana firma nie byłaby jedynym kontrahentem mojej firmy.

    AFAIR nie da rady. Albo full ZUS - albo zapomniec o uslugach na rzecz bylego
    pracodawy.

    >- z jedną umowę o dzieło, z drugą umowę zlecenie - czy w takim
    >przypadku jako firma mógłbym im świadczyć usługi i korzystać z
    >ulgowego ZUSu ?

    Nie ma problemu.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-02-25 13:29:22
    Temat: Re: Ulgowy ZUS a ?wiadczenie us?ug na rzecz by?ego pracodawcy
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 25-02-2009 o 14:26:21 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > Witam

    > AFAIR nie da rady. Albo full ZUS - albo zapomniec o uslugach na rzecz bylego

    Albo s.c.(tu nie jestem pewien) albo pośrednik(a tu jestem :-) )

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-02-25 13:33:48
    Temat: Re: Ulgowy ZUS a ?wiadczenie us3ug na rzecz by3ego pracodawcy
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Albo s.c.(tu nie jestem pewien) albo pośrednik(a tu jestem :-) )

    A masz jakies korzystne orzecznictwo na poparcie tej tezy, czy tez tylko
    znasz przypadki, gdzie jeszcze nie dupneli ludzi?
    Jest zapisane, ze nie mozna wykonywac uslug "na rzecz bylego pracodawcy" -
    czyli de facto nie ma znaczenia, czy uslugi swiadczysz w ramch umowy
    wiazacej Ciebie z bylym pracodawca bezposrednio, czy tez w ramach umowy z
    firma X, ktora z kolei wykonuje usluge w ramach umowy z Twoim bylym
    pracodawca...

    Pozdrawiam
    SD

  • 5. Data: 2009-02-25 13:44:30
    Od: b...@g...com

    a czy ma jakiekolwiek znaczenie to jakie usługi świadczyłem pracodawcy
    będąc na etacie a jakie świadczyłbym jako firma ?

  • 6. Data: 2009-02-25 13:57:48
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <b...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
    >a czy ma jakiekolwiek znaczenie to jakie usługi świadczyłem pracodawcy
    >będąc na etacie a jakie świadczyłbym jako firma ?

    Ma dla podatku dochodowego - to jest w kwestii podatku liniowego oraz
    ryczaltu.
    W kwestii ulgowego ZUS-u nie ma znaczenia.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-02-25 14:07:58
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 25-02-2009 o 14:33:48 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > wiazacej Ciebie z bylym pracodawca bezposrednio, czy tez w ramach umowy z
    > firma X, ktora z kolei wykonuje usluge w ramach umowy z Twoim bylym

    Ale ja pisałem o konstrukcji faktycznej, a nie papierowej.
    Jeśli ten pośrednik jest tylko dla picu (i mniejszego ZUSu)
    to oczywiście masz rację.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2009-02-25 14:20:24
    Od: Ania <a...@g...pl>

    b...@g...com pisze:

> [...]
    > - z jedną umowę o dzieło, z drugą umowę zlecenie - czy w takim
    > przypadku jako firma mógłbym im świadczyć usługi i korzystać z

    jesli z obecnym pracodawca mialbys umowe zlecenie... nie byloby tematu,
    na te 3 m-ce trzeba bylo w ten sposob sie zwiazac

  • 9. Data: 2009-02-25 14:22:39
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    SDD wrote:
> [...]
    > wiazacej Ciebie z bylym pracodawca bezposrednio, czy tez w ramach umowy z
    > firma X, ktora z kolei wykonuje usluge w ramach umowy z Twoim bylym

    Ewentualnie można byłoby się zastanowić, czy nie byłoby tu "obejścia" na
    zasadzie działalności świadczonej osobiście (poza DG), bo jak rozumiem
    to nie jest powodem wylotu z ulgowego ZUS.

    Ale oczywiście sprawa dalej jest "śliska" (jeśli w ogóle możliwa do
    przeprowadzenia).

    Piotrek

  • 10. Data: 2009-02-25 17:35:48
    Od: b...@g...com

    znalazlem w internecie cos takiego:

    Czy masz prawo do ulgowej składki ZUS? - TEST

    Kolejne ograniczenie dotyczy osób, które w ciągu dwóch lat
    kalendarzowych (obecnego i poprzedniego) pracowały na umowę o pracę
    lub umowę spółdzielczą. Jeżeli pracowałeś dla jakiejś firmy lub
    spółdzielni, to czy w ramach działalności gospodarczej będziesz
    wykonywał takie same czynności dla tego samego pracodawcy?

    Podpowiedź: jeżeli pracowałeś dla firmy X jako sprzedawca a teraz
    będziesz np. informatykiem na podstawie umowy z Tobą jako firmą -
    odpowiedz "nie". Czynności muszą różnić się wyraźnie i jednoznacznie.
    ZUS będzie sprawdzał, czy przypadkiem nie robisz tego samego pod inną
    nazwą (np. najpierw sprzedawca, teraz "manager ds. handlu
    detalicznego").

    TAK Nie

    pochodzi to ze strony http://malybiznes.pl/zus/test2.htm