  • 1. Data: 2005-11-19 21:19:31
    Temat: Umowa K-S - laptopik :)
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    Nie, nie zamierzam pytac czy mozna, i jak to zalatwiac,
    za to nurtuje mnie pewien aspekt dotyczacy takiej transakcji.

    Przypuscmy ze jako osoba fizyczna, sprzedaje firmie X rocznego
    laptopa, ktorego sprowadzilem z USA, na ktorego to kupno nie mam
    zadnego dowodu. Wycena sprzetu nastapila po przeanalizowaniu
    cen rynkowych u nas, jego wartosc (kwota na jaka opiewa umowa)
    jest nizsza zarowno od sumy jaka zaplacilem, jak i od ceny
    podobnego modelu "uzywanego" w naszym kraju.

    Czy U(K)S lub jakakolwiek inna instytucja (w ramach przeprowadzania
    rutynowych dzialan kontrolnych w firmie X) moze zakwestionowac
    umowe i wezwac mnie do ujawnienia informacji skad mialem tego
    laptopa oraz do przedstawienia dowodow zakupu?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 2. Data: 2005-11-19 22:47:10
    Temat: Re: Umowa K-S - laptopik :)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "rezist.com" <s...@p...com> napisał w wiadomości

    Odpowiesz, że znalazłeś na wysypisku śmieci. Nie ma zakazu
    poszukiawania tam laptopów, ani zakazu ich wyrzucania. Miejsce
    znalezienia raczej jednoznacznie wskazuje na zamiar wyzbycia się
    własności przez właściciela, a więc stajesz się właścicielem tej
    rzeczy i nic nie stoi na przeszkodzie, byś ją odsprzedał.

    Mniej komicznie możesz powiedzieć, że kupiłeś na bazarze czy w innym
    podobnym miejscu, albo nawet w sklepie i wyrzuciłeś dokumenty zakupu.
    Nie jesteś firmą i nie masz obowiązku ich przechowywać.

  • 3. Data: 2005-11-21 09:00:05
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Odpowiesz, że znalazłeś na wysypisku śmieci. Nie ma zakazu
    > poszukiawania tam laptopów, ani zakazu ich wyrzucania. Miejsce

    Chyba nie jesteś na bieżąco z przepisami. Obecnie jest zakaz
    wyrzucania. ;)

  • 4. Data: 2005-11-21 21:10:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał w
    wiadomości
    > Chyba nie jesteś na bieżąco z przepisami. Obecnie jest zakaz
    > wyrzucania. ;)

    Ale przecież on nie wyrzucał, tylko znajdował. jak bardzo chcą, to
    niech sobie szukają tego, co popełnił zbrodnie wyrzucając to
    urządzenie.