  • 1. Data: 2005-11-19 20:45:13
    Temat: Koszty firmy przed rozpoczęciem działalnosci
    Od: Karwos <m...@p...fm>

    Witam
    Mam taki problem
    Od 1 XII otwieram działalność gospodarczą i wszystko jest ok ale nie
    wiem jak brać faktury na remont lokalu jaki teraz przeprowadzam? Firmy
    nie chcą czekać z wystawianiem faktór do 1 XII tylko chcą wystawiać na
    bierząco!! Mogę te faktury wliczyć w koszty?? Wpis w urzędzie już mam
    jak to jest??

  • 2. Data: 2005-11-21 16:24:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Nov 2005, Karwos wrote:

> [...]
    > brać faktury na remont lokalu jaki teraz przeprowadzam? Firmy nie chcą czekać
    > z wystawianiem faktór do 1 XII tylko chcą wystawiać na bierząco!!

    Wrrr....
    Będzisz samodzielnie rozliczać podatki ?
    Bo pytam czy jakiś doradca by ci nie wyjaśnił "przy okazji".
    Może by się wyjaśniło ze jak firma *skończy* to ma obowiązek
    f-rę wystawić (i podatki "od faktury" policzyć).
    A zbytni "dołek" w przychodach z listopada grozi wylosowaniem
    do kontroli ;> (ze względu na sposób obliczania zaliczki).

    > Mogę te faktury wliczyć w koszty??

    Zapytam okrężnie: a znasz różnicę między remontem a ulepszeniem ?
    Bo jak nie to polecam ku rozwadze - może się ukłonić hasło
    "amortyzacja".
    No i NIC nie piszesz o VAT a wróżył nikt nie będzie - przezornie
    zapowiem że jeśli dopiero zostaniesz VATowcem to VAT przepadnie
    (może iść w KUP lub WP, ale tak czy tak oznacza to stratę
    znacząco większej części VATu).

    > Wpis w urzędzie już mam jak to jest??

    Streszczam: "trzeba uważać żeby się nie okazało że DG była
    jednak prowadzona przed 1.XII".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)