  • 1. Data: 2007-03-08 13:40:12
    Temat: Umowa zlecenie a PIT
    Od: "pb78" <p...@N...pl>

    Witam

    Mam takie oto pytanie

    - w roku 2006 zawarta została umowa zlecenia
    - termin rozpoczęcia prac - 2.12.2006
    - termin zakończenia prac - 20.12.2006 (wystawienie rachunku)
    - faktyczny wpływ gotówki na konto - 11.01.2007 (przelew)

    Zleceniodawca nie przysłał mi PIT8B, czy faktycznie o roku, do którego
    zostanie zakwalifikowany dochód decyduje data przelewu?
    Czy też może powinienem upomnieć się o przysłanie PIT-a?

    Z góry dziękuję za odpowiedź

    Paweł
    odpowiadając na priv usuń NOSPAM z adresu

  • 2. Data: 2007-03-08 13:54:50
    Temat: Re: Umowa zlecenie a PIT
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "pb78" <p...@N...pl> wrote in message news:esp3no$oke$1@news.onet.pl...
> [...]
    > zostanie zakwalifikowany dochód decyduje data przelewu?
    > Czy też może powinienem upomnieć się o przysłanie PIT-a?

    Decyduje data postawienia pieniędzy do dyspozycji czyli w tym przypadku data
    przelewu.
    Pit dostaniesz za rok.

  • 3. Data: 2007-03-08 13:59:37
    Od: aleksandra <o...@w...pl>

    witek napisał(a):

    > Decyduje data postawienia pieniędzy do dyspozycji czyli w tym przypadku data
    > przelewu.
    > Pit dostaniesz za rok.

    a do ewidencji vatu? termin wypłaty w/g rachunku? np. termin na rachunku
    wskazywał na 28 grudzień, ale przelew przyszedł 2-go stycznia. to wtedy
    do pit za nastepny rok a do ewidencji vat za stary?

    pozdr.
    olaw

  • 4. Data: 2007-03-08 14:22:43
    Od: "Mateusz Dabrowski" <m...@p...pl>

    Jeżeli nie jesteś związany już z tym pracodawca to powinienes i tak już
    dostać PIT (chyba ze zaliczka zaplacona została w lutym to wówczas
    powinienes otrzymać PIT do 15 marca)

  • 5. Data: 2007-03-08 16:07:45
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Mateusz Dabrowski nabazgrolił na ekranie:
    > Jeżeli nie jesteś związany już z tym pracodawca to powinienes i tak już
    > dostać PIT (chyba ze zaliczka zaplacona została w lutym to wówczas
    > powinienes otrzymać PIT do 15 marca)

    Tak jest w przypadku umowy o pracę i pit 11.
    Chodzi o umowę zlecenia. W tym przypadku wystawia się pit 8b do końca lutego
    następnego roku.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)