  • 1. Data: 2007-03-08 09:45:51
    Temat: darowizna odliczenia podatku ?
    Od: "Joanna" <j...@w...pl>

    Witam,
    poniewaz jestem bezrobotna, a w ubieglym roku mialam zbyt niskie dochody, by
    odliczyc podatek za zakup kuchenki jeszcze z poprzedniego roku, mam pytanie,
    czy w przypadku uzyskania darowizny moglabym to w jakis sposob zrobic?
    O ile wiem darowizna do ok. 4 tys. od osob obcych jest wolna od podatku, a w
    kwotach wyzszych jakie placi sie opodatkowanie.
    Czy mam szanse na odzyskanie tych pieniedzy za kuchenke jesli nie uda mi sie
    znalezc pracy, czy tez nie?

    Z gory dziekuje, J.

  • 2. Data: 2007-03-08 10:08:53
    Temat: Re: darowizna odliczenia podatku ?
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Joanna" <j...@w...pl> wrote in message news:esom0a$v06$1@opal.futuro.pl...
    > Witam,
    > poniewaz jestem bezrobotna, a w ubieglym roku mialam zbyt niskie dochody,
    > by
    > odliczyc podatek za zakup kuchenki jeszcze z poprzedniego roku,

    w uldze remonotowej był minimalny limit, który należało spełnić, żeby w
    ogóle można było mówić o odliczaniu.
    Jeśli go wówczas nie przekroczyłaś, to w ogóle nie możesz mówić o
    odliczaniu.
    Jeśli go przekroczyłaś, to należało wówczas policzyć ulgę remontową, ale
    odliczyć zero przenosząc go na następny rok.
    Teraz już ulgi nie ma, więc po pierwsze w tym roku już nie odliczysz z raku
    ulgi, po drugie nie da się odliczyc niczego z "innego" roku niż w tym, w
    którym sie składa zeznanie.

    > mam pytanie,
    > czy w przypadku uzyskania darowizny moglabym to w jakis sposob zrobic?
    Nie. Bo odlicza sie od zapłaconego podatku z tytyułu umowy o pracę, zlecenie
    itp itd.
    Darowizny nie sa związane z pracą i w ogóle nie podpadają pod ustawę o pit.
    To odzielna ustawa o darowiznach i spadkach.

    > O ile wiem darowizna do ok. 4 tys. od osob obcych jest wolna od podatku, a
    > kwotach wyzszych jakie placi sie opodatkowanie.

    Zalezy od kwoty i stopnia pokrewieństwa. W III grupie podatkowej czyli od
    osób obcyh od 12% w górę.
    Tabelka jest w ustawie o podatku od spadków i darowizn.

    > Czy mam szanse na odzyskanie tych pieniedzy za kuchenke jesli nie uda mi
    > sie
    > znalezc pracy, czy tez nie?

    W tej chwili to już bardzo wątpliwe
    tej ulgi po pierwsze już nie ma w tym roku, po drugie, ona była 3 letnia, po
    trzecie miała dolny limit.
    Zdaje się, że 2006 był trzecim rokiem takiego 3 letniego okresu, więc i tak
    nic z 2006 roku nie dałoby się przenieść na 2007.

  • 3. Data: 2007-03-08 11:15:49
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Joanna" <j...@w...pl> napisał w wiadomości news:
    .
    > Czy mam szanse na odzyskanie tych pieniedzy za kuchenke jesli nie uda mi
    > sie
    > znalezc pracy, czy tez nie?

    Nie.
    To jest odpis z pdof, a nie zwrot części ceny kuchenki.
    Żeby mieć odpis trzeba płacić ten podatek.