  • 1. Data: 2005-04-14 10:50:11
    Temat: Umowa zlecienie a urlop i chorobowe - prosze o pomoc
    Od: "Alec" <p...@o...pl>

    Witam !
    Mam mozliwosc zatrudnienia sie w jednoosbowej firmie na umowe zlecienie.
    Jestem rencista z czesciowa niezdolnoscia do pracy.
    Prosze mi napisac jesli mozna jak to jest :
    - czy przysluguje mi urlop i czy jest to w jakis sposob platny ?
    - co jest w przypadku gdy zachoruje ?
    - jak jest z podatkiem, jezeli bede zarabial brutto okolo 170 zl na
    tydzien
    - czy lepiej sie moze dogadac na zasadzie najnizszego zatrudnienia na
    umowie a reszta wynagrodzenia poza umowa, co pewnie bedzie korzystne tyle co
    dla mnie , co i dla szefa,ale delikatnie zakombinowane
    Z gory dziekuje
    Alec

  • 2. Data: 2005-04-14 13:20:44
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Alec wrote:
    > Witam !
    > Mam mozliwosc zatrudnienia sie w jednoosbowej firmie na umowe zlecienie.
    Nie zatrudnienia.
    Wykonania zlecenia.

    > Prosze mi napisac jesli mozna jak to jest :
    > - czy przysluguje mi urlop i czy jest to w jakis sposob platny ?
    nie, bo nie jesteś pracownikiem firmy

    > - co jest w przypadku gdy zachoruje ?
    firmy to nie interesuje, bo nie jesteś pracownikiem, twój problem
    Idąc dalej.
    Zobowiązałeś się wykonać zlecenie w jakimś tam terminie, więc to twój
    problem, gdy zachorujesz, musisz kombinować jak dokończyć zlecenie nawet
    jak jesteś chory.

    > - jak jest z podatkiem, jezeli bede zarabial brutto okolo 170 zl na
    > tydzien
    formalnie to jest tak, ze to ty wystawiasz im rachunek, na podstawie
    którego oni płacą. W praktyce firma sama go pisze obliczajc co trzeba a
    ty się tylko pod nim podpisujesz.

    > - czy lepiej sie moze dogadac na zasadzie najnizszego zatrudnienia na
    > umowie a reszta wynagrodzenia poza umowa, co pewnie bedzie korzystne tyle co
    > dla mnie , co i dla szefa,ale delikatnie zakombinowane

    zdecydowanie jakakolwiek, ale umowa o pracę.

  • 3. Data: 2005-04-14 21:12:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Apr 2005, witek wrote:

    > + zdecydowanie jakakolwiek, ale umowa o pracę.

    Pisał że jest rencistą z ograniczoną zdolnością do pracy !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-04-15 00:10:02
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Pisał że jest rencistą z ograniczoną zdolnością do pracy !

    To oznacza, ze pewnej pracy nie jest w stanie wykonyać.
    Jeżeli może ją wykonywać na umowę zlecenie, to może ją wykonywać na
    umowę o pracę.