  • 1. Data: 2010-01-01 16:14:58
    Temat: Usługi a VAT UE za IV kwartał 2009?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Przedostatnia nowelizacja ustawy o VAT:

    1504

    wchodzi w życie dzisiaj.

    Czy to oznacza że za IV kw. 2009 należy złożyć
    VAT-UE z wykazanymi transakcjami usługowymi?

    --
    Tomasz Zieliński

  • 2. Data: 2010-01-01 16:55:24
    Temat: Re: Usługi a VAT UE za IV kwartał 2009?
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-01-01, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Przedostatnia nowelizacja ustawy o VAT:
    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2009195
    1504

    > wchodzi w życie dzisiaj.
    > Czy to oznacza że za IV kw. 2009 należy złożyć
    > VAT-UE z wykazanymi transakcjami usługowymi?

    A z którego punktu wywodzisz taki obowiązek?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2010-01-01 17:08:57
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 01-01-2010 o 17:55:24 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > On 2010-01-01, Tomek <t...@o...pl> wrote:
    >
    > [...]
    1504

    > A z którego punktu wywodzisz taki obowiązek?

    Termin na złożenie VAT-UE przypada 15./25. stycznia,
    a ustawa wchodzi w życie dziś.

    --
    Tomek

  • 4. Data: 2010-01-01 17:31:24
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tomek napisal:
    > Termin na złożenie VAT-UE przypada 15./25. stycznia,
    > a ustawa wchodzi w życie dziś.

    Cholera, ta zmiane czyta sie jak wnetrze ServicePacka :/
    Chyba musze sobie na wlasna reke tekst jednolity wytworzyc...
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2010-01-01 17:36:17
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-01-01, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Termin na złożenie VAT-UE przypada 15./25. stycznia,
    > a ustawa wchodzi w życie dziś.

    Ale skąd wnosisz, że jesteś zobowiązany złożyć informację
    podsumowującą za usługi, za miesiąc grudzień, skoro one wtedy
    nie podlegały pod te informacje?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2010-01-01 17:37:19
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-01-01, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:

    > Cholera, ta zmiane czyta sie jak wnetrze ServicePacka :/
    > Chyba musze sobie na wlasna reke tekst jednolity wytworzyc...

    http://www.gofin.pl/nowe_okno.php?id_temat_html=2836
    0&id_pismo=509&i=0

    :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2010-01-01 18:48:33
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 01-01-2010 o 18:37:19 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > http://www.gofin.pl/nowe_okno.php?id_temat_html=2836
    0&id_pismo=509&i=0

    Lepiej poczekać na is(i|a)p.sejm.gov.pl, oni tam serwują
    również poprzednie wersje poszczególnych przepisów, dzięki
    czemu łatwiej się połapać co zmieniono.

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2010-01-01 18:50:49
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 01-01-2010 o 18:36:17 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Ale skąd wnosisz, że jesteś zobowiązany złożyć informację
    > podsumowującą za usługi, za miesiąc grudzień, skoro one wtedy

    Tutaj są dwa zagadnienia:
    1) Czy mamy składać VAT-UE za IV kwartał
    2) Czy ma być zerowy, czy trzeba wpisać usługi z IV kw.

    - a przepisy nie mówią wprost co z tym fantem zrobić.

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2010-01-01 19:24:06
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-01-01, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Tutaj są dwa zagadnienia:
    > 1) Czy mamy składać VAT-UE za IV kwartał
    > 2) Czy ma być zerowy, czy trzeba wpisać usługi z IV kw.
    >
    > - a przepisy nie mówią wprost co z tym fantem zrobić.

    Ja wciąż nie wiem które przepisy budzą Twoją wątpliwość. :)

    Ja mam stosowny VAT-ID dopiero od 01.01.2010, więc nie wiem
    na podstawie którego przepisu miałbym składać informację
    podsumowującą dot. wcześniejszych okresów?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2010-01-01 19:51:09
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 01-01-2010 o 20:24:06 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > na podstawie którego przepisu miałbym składać informację
    > podsumowującą dot. wcześniejszych okresów?

    OK, już mam:

    Art. 100. 1. Podatnicy, o których mowa w art. 15, zarejestrowani jako
    podatnicy VAT UE, są obowiązani składać w urzędzie skarbowym zbiorcze
    informacje o dokonanych:
    4) usługach, do których stosuje się art. 28b

    - a ponieważ art. 28b wchodzi w życie dziś to sprawa jest jasna.

    Natomiast przyznasz że gdyby tam było:

    4) usługach, dla których podatnikiem jest nabywca

    - to by trzeba było do 15. stycznia raportować transakcje z IV kwartału
    2009.

    --
    Tomek