  • 1. Data: 2006-06-22 14:27:44
    Temat: Uzyskanie NIP
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Muszę uzyskać NIP. Byłem w Urzędzie Skarbowym i dowiedziałem się, że trzeba
    wypełnić NIP-3 i uzyskać jakieś potwierdzenie od pracodawcy. Cóż to jest to
    potwierdzenie? Czy jest na to miejsce gdzieś na formularzu? Gdzieś w
    Internecie czytałem, że jeśli pracuje się na umowę zlecenie, nie można
    uzyskać NIP. Prawda to?

    Podpisano: kompletnie zielony osobnik, który dziś po raz pierwszy odwiedził
    US :-P

  • 2. Data: 2006-06-22 14:32:38
    Temat: Re: Uzyskanie NIP
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-06-2006 o 16:27:44 corner <c...@i...pl> napisał:

    > Musz? uzyskaae NIP. By?em w Urz?dzie Skarbowym i dowiedzia?em si?, ?e
    > trzeba
    > wype?niae NIP-3 i uzyskaae jakie? potwierdzenie od pracodawcy. Có? to jest
    > potwierdzenie? Czy jest na to miejsce gdzie? na formularzu? Gdzie? w
    > Internecie czyta?em, ?e je?li pracuje si? na umow? zlecenie, nie mo?na
    > uzyskaae NIP. Prawda to?
    >
    > Podpisano: kompletnie zielony osobnik, który dzi? po raz pierwszy
    > odwiedzi?
    > US :-P

    Teoretycznie jest tak że póki nie potrzebujesz NIP-u(nie
    pracujesz/wykonujesz zlecenia itd)
    to miła pani z US nie przyjmie NIPa-3. Jednak gdy ja składałem NIPa-3
    pierwszy raz to
    nie miałem z tym żadne3go problemu(a składałem tak na zapas żeby mieć NIP
    w razie czego).
    Również niedawno jeden z moich zleceniobiorców sam sobie załatwił NIP i
    nie potrzebował
    żebym mu cokowlwiek w tym pomagał.
    Także przpeisy przpeisami a życie życiem.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-06-22 14:52:07
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pierwszy raz to
    > nie miałem z tym żadne3go problemu(a składałem tak na zapas żeby mieć NIP

    No ale ja pewnie problem będę miał, bo miła pani od razu kazała przynieść
    potwierdzenie od pracodawcy. Nie wie ktoś jak ono ma wyglądać? (Bo mój
    pracodawca myśli, że NIP się ma przydzielony od urodzenia :-P)

  • 4. Data: 2006-06-22 15:08:26
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    corner napisał(a):
> [...]
    > potwierdzenie od pracodawcy. Nie wie ktoś jak ono ma wyglądać? (Bo mój
    > pracodawca myśli, że NIP się ma przydzielony od urodzenia :-P)

    Nie rozumiem tego podejścia do wydawania NIPu. Tak jakby to było jakieś
    dobro chronione, które przysługuje tylko zasłużonym i kosztuje państwo
    straszną ilość pieniędzy.

    Co oni, boją się że się pula numerów skończy czy co?.

    p. m.

  • 5. Data: 2006-06-22 15:09:51
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-06-2006 o 16:52:07 corner <c...@i...pl> napisał:

    > No ale ja pewnie problem b?d? mia?, bo mi?a pani od razu kaza?a przynie?ae
    > potwierdzenie od pracodawcy. Nie wie kto? jak ono ma wygl?daae? (Bo mój
    > pracodawca my?li, ?e NIP si? ma przydzielony od urodzenia :-P)

    Było juz to kilka razy wałkowane jakiś czas temu, w archiwum można znaleźć.

    Ja znalazłem póki co coś takie, chociaż nic nie wnosi :)

    http://groups.google.pl/group/pl.praca.dyskusje/brow
    se_thread/thread/f019d76ada7b48ef/55490782818bd039?l
    nk=st&q=nip-3&rnum=16&hl=pl#55490782818bd039

    Co do ustawy:

    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/browse_th
    read/thread/9b126caec84760d/42a578fb0a1abdbd?lnk=st&
    q=nip-3&rnum=9&hl=pl#42a578fb0a1abdbd

    Znajdź sobie w tejże ustawie co i jak i będziesz wiedział jak z miłą panią
    gadać.

    Jeszcze jedna sprawa - możesz wysłać NIP-3 pocztą. Wtedy nie będą mogli
    odmówić przyjęcia
    a jeśli będzie coś nie tak to dostaniesz na piśmie ionformacje co i jak i
    jak poprawić.

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-06-22 17:03:24
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    > Jeszcze jedna sprawa - możesz wysłać NIP-3 pocztą. Wtedy nie będą mogli
    > odmówić przyjęcia
    > a jeśli będzie coś nie tak to dostaniesz na piśmie ionformacje co i jak i
    > jak poprawić.

    Nie mam czasu na takie zabawy, bo już zaczynam pracować. Chyba przejdę się
    do miłej pani i spytam co to dokładnie ma być. W końcu ona rządzi :-P.

  • 7. Data: 2006-06-22 17:49:22
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail'a c...@i...pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Nie mam czasu na takie zabawy, bo już zaczynam pracować. Chyba przejdę
    > się do miłej pani i spytam co to dokładnie ma być. W końcu ona rządzi
    > :-P.

    spokojnie, NIP bedziesz potrzebował dopiero podczas rozliczania rocznego,
    pracodawcy mozesz powiedziec ze oczekujesz na decyzje US i nie powinni miec
    z tmy zadnego problemu.
    A NIP-3 rzeczywiscie wyslij poczta, po pierwsze nie sadze zeby chciało im
    sie pisac jakies decyzje odmawiajace, a ewentualnie dołacz do tego pismo ze
    rozpoczałes prace, podaj dane pracodawcy i wtedy to juz nie wyobrazam sobie
    zeby urzednikowi chciało sie dociekac...
    choc z drugiej strony ja ostatnio dostałem wezwanie w zwiazku z Pit-4
    (pewnie z 5 zł wysłanie a wszedzie pisze swój numer telefonu, dzwonie o co
    chodzi a okazało sie ze wplaciłem 30 gr za mało... wiec moze bedzie im sie
    chciało...)

    Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."
    Molier

  • 8. Data: 2006-06-22 19:47:41
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    corner wrote:
    > Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie mam czasu na takie zabawy, bo już zaczynam pracować. Chyba przejdę się
    > do miłej pani i spytam co to dokładnie ma być. W końcu ona rządzi :-P.

    Wypełnij ten druczek, daj go zleceniodawcy/pracodawcy, czy gdzie tam
    odwalasz fuchę, nich on to wrzuci do koperty przywali pieczątkę firmową
    na kopercie i wyśle.
    NIP dostaniesz do domu, a do US więcej nie chodź, bo jak widać nie ma z
    kim rozmawiać