  • 1. Data: 2012-02-22 18:22:06
    Temat: Uzywanie prywatnego samochodu we wlasnej DG i w firmie na umowe o prace
    Od: "MarekF" <m...@n...pl>

    Witam
    Jest taki problem. Osoba zatrudniona w sp z o o na umowe o prace prowadzi
    takze dzialanosc na pol etatu jako wlasna DG. Posiada samochod, ktorego
    koszty (amortyzacja, paliwo itp) wpisuje pewnie w koszty wlasnej
    dzialalnosci.
    Czy ta osoba moze w sp z o o, w ktorej jest zatrudniona na pelen etat,
    uzywac tego prywatnego samochodu do wyjazdow sluzbowych
    zamiejscowych(delegacje) i rozliczac kilometrowke?
    Biuro ksiegowe ma zastrzezenia do uzywania tego samochodu(rozliczania
    kilometrowki) w sp z o o, jezeli jest uzywany we wlasnej DG.
    Jakies podstawy prawne?
    Pozdrawiam
    MarekF

  • 2. Data: 2012-02-22 18:26:21
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>

    W dniu 2012-02-22 19:22, MarekF pisze:
    > Witam
    > Jest taki problem. Osoba zatrudniona w sp z o o na umowe o prace
    > prowadzi takze dzialanosc na pol etatu jako wlasna DG.

    Zdradź mi tajemnicę w jaki sposób prowadzisz własną DG na pół etatu?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2012-02-22 18:34:57
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    MarekF wrote:

> [...]
    > Biuro ksiegowe ma zastrzezenia do uzywania tego samochodu(rozliczania
    > kilometrowki) w sp z o o, jezeli jest uzywany we wlasnej DG.

    No to chyba raczej biuro powinno podać
    dlaczego nie można? Niech podadzą podstawę
    prawną, która wyklucza takie rozliczenie.

  • 4. Data: 2012-02-22 21:13:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Feb 2012, cef wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > No to chyba raczej biuro powinno podać
    > dlaczego nie można? Niech podadzą podstawę
    > prawną, która wyklucza takie rozliczenie.

    Co racja to racja.
    Jako niebiuro ;) zacząłbym od pytanie "czy może pan pokazać
    faktury za tankowanie, które nie są wystawione na DG i nie
    ujęte w kosztach DG", z niezapomnieniem o tym "w celu"
    zapisanym w art.22.
    Może być? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2012-02-22 21:29:19
    Od: 'Tom N' <n...@2...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1202222204450.2544@quad>:

> [...]

    > faktury za tankowanie, które nie są wystawione na DG i nie
    > ujęte w kosztach DG", z niezapomnieniem o tym "w celu"

    Mogą być paragony fiskalne?

    --
    Tomasz Nycz

  • 6. Data: 2012-02-22 21:31:03
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > faktury za tankowanie, które nie są wystawione na DG i nie
    > ujęte w kosztach DG", z niezapomnieniem o tym "w celu"

    Raczej nie może. Jeżdżąc służbowo (jako etatowy pracownik)
    prywatnym samochodem, którego
    koszty eksploatacji rozliczane są w firmie kilometrówką nie mam żadnego
    obowiązku
    gromadzenia faktur ani dokumentowania poniesionych kosztów.
    Więc tankuję za gotówkę, paragon do kubła i nie ma śladu.
    Tak mi przykro :-)
    Może lepiej dla celów dowodowych mieć jakąś dupokrytkę, ale jeśli przepisy
    nie wymagają,
    to nie mogą żądać.

  • 7. Data: 2012-02-22 21:31:48
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@2...dyndns.org.invalid> napisał
    > Mogą być paragony fiskalne?

    A widnieje na nich numer rejestracyjny pojazdu?

    --
    M.

  • 8. Data: 2012-02-23 16:22:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Feb 2012, cef wrote:

    > Raczej nie może. Jeżdżąc służbowo (jako etatowy pracownik)
    > prywatnym samochodem, którego
    > koszty eksploatacji rozliczane są w firmie kilometrówką

    Odpada, wyciąłeś istotną uwagę: "amortyzację" (rozlicza).
    Założenie, że operujemy na gdybaniu wątkotwórcy oczywiście
    rozumiem, ale w takim układzie CAŁA dyskusja jest oparta
    na gdybaniu, więc nie ma sensu podważanie tylko wybranych
    tez :)

    > Tak mi przykro :-)

    :)

    > Może lepiej dla celów dowodowych mieć jakąś dupokrytkę, ale jeśli przepisy
    > nie wymagają,
    > to nie mogą żądać.

    Formalnie masz rację, ale jak wiesz, brak "papieru" to prosta
    droga do sporu z US, który to US ze swojej strony może prosto
    zacząć wydaniem decyzji podatkowej.
    Wtedy podatnik znajduje się w sytuacji osobnika który
    musi coś udowadniać, bo decyzja zeczęła działać i już.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2012-02-23 16:29:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Feb 2012, Maciek wrote:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@2...dyndns.org.invalid> napisał
    >
    > A widnieje na nich numer rejestracyjny pojazdu?

    Nie widnieje, ale trzeba przyznać że jest to dowód lepszy niż nic.
    Wsparcie tłumaczeniem "no nie narażałbym się że na nagraniu z kamery
    wyjdzie oszustwo" IMHO wygląda poważnie ;)
    A poważniej, podparcie zapłatą z karty byłoby dość wiarygodnym
    dowodem "imiennego" zakupu.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2012-02-23 17:23:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Odpada, wyciąłeś istotną uwagę: "amortyzację" (rozlicza).

    Dlaczego uważasz, że amortyazcja jest istotna?
    Przecież to nie ma żadnego związku z bieżącymi
    wydatkami na eksploatację, których niejako
    ekwiwalentem jest kilometrówka.
    Może jakiś paragraf znajdziesz? :-)

    PS
    Co do samych papierków i ich mocy dowodowej
    "w razie czego", to zgoda. Akurat jestem zabezpieczony
    tylko tym, że na stacji płacę najczęściej kartą,
    ale znam podatników gotowych powalczyć
    z wspomnianą "decyzją" i wtedy
    musielibyśmy składać się na odszkodowanie
    dla nich i na ich prawników :-)