  • 1. Data: 2012-02-22 11:59:28
    Temat: Sprzedaż złomu. Czy kogoś po....?
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Prowadzę DG i co jakiś czas sprzedaję na złom np. części maszyn, zużyte
    narzędzia itp.
    Dziś okazuje się, że aby sprzedać to muszę dostarczyć zaświadczenie, że
    jestem czynnym płatnikiem VAT a także muszę wystawić jakąś dziwną
    fakturę z adnotacją "podatek odprowadza nabywca" zamiast normalnej faktury.
    Czy naszym urzędnikom się nudzi, czy to ja tępy jestem i nie rozumiem
    tego kolejnego "ułatwienia"?
    Jaki jest cel, żeby sprzedać 50 kg starego żelastwa trzeba było dwa razy
    jeździć i produkować papiery.
    Jacek

  • 2. Data: 2012-02-22 12:05:47
    Temat: Re: Sprzedaż złomu. Czy kogoś po....?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-02-22 12:59, Jacek pisze:
> [...]
    > tego kolejnego "ułatwienia"?
    > Jaki jest cel, żeby sprzedać 50 kg starego żelastwa trzeba było dwa razy
    Cel jest taki, żebyś później jeździł z papierami do skupu makulatury...
    a tam kolejny taki kwiatek ;) aż ci się znudzi, i wywalisz to wszystko
    do lasu.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2012-02-23 10:55:39
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-02-22 13:05, BartekK pisze:

    > Cel jest taki, żebyś później jeździł z papierami do skupu makulatury...
    > a tam kolejny taki kwiatek ;) aż ci się znudzi, i wywalisz to wszystko
    > do lasu.
    Dziś się okazało, że muszę jeszcze dostarczyć zaświadczenie z US, że
    jestem czynnym podatnikiem VAT. Koszt opłaty skarbowej = 21 zł
    Złom sprzedałem za 35, więc zostanie mi 14 zł.
    Jacek

  • 4. Data: 2012-02-24 13:53:50
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Jacek napisał:

    > Dziś się okazało, że muszę jeszcze dostarczyć zaświadczenie z US, że
    > jestem czynnym podatnikiem VAT. Koszt opłaty skarbowej = 21 zł
    > Złom sprzedałem za 35, więc zostanie mi 14 zł.

    Zatem lepiej było sprzedać ten złom jako osoba nieprowadząca DG...
    Wtedy chyba nie musisz takich cyrków odstawiać...?

    A jak nie, to dać jakiemuś lumpowi z okolicy i powiedzieć, że chcesz od
    niego 15 zł, a on niech sobie zrobi z tym co chce - i tak dwie dychy
    byłby do przodu :-).

    pozdr
    Robert G.

  • 5. Data: 2012-02-25 17:37:15
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-02-24 14:53, Robert G pisze:
> [...]
    >
    > A jak nie, to dać jakiemuś lumpowi z okolicy i powiedzieć, że chcesz od
    > niego 15 zł, a on niech sobie zrobi z tym co chce - i tak dwie dychy

    Tak, ale co w przypadku jakiejś kontroli?
    Co pan zrobił ze złomem?
    Jacek

  • 6. Data: 2012-02-25 18:55:11
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jacek wrote:

    > Tak, ale co w przypadku jakiejś kontroli?
    > Co pan zrobił ze złomem?

    Złomiarze stale podbierają.

  • 7. Data: 2012-02-25 20:50:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-02-25 19:55, cef pisze:

    > Złomiarze stale podbierają.

    I kwity wydają?

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2012-02-25 22:13:18
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Liwiusz wrote:

    > I kwity wydają?

    :-)

    Może wystarczy sprowokować "zdarzenie"
    i zgłosić na policję; jest kwitek
    i chyba taniej niż opisana wersja.
    Nie wiem tylko czy biurokracja nie wkręci w cos gorszego
    niż 20zł opłaty skarbowej :-)

  • 9. Data: 2012-02-25 22:33:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Feb 2012, Liwiusz wrote:

    > I kwity wydają?

    Chyba nie załapałeś - "nie zgłasza kradzierzy na policję
    bo to nie ma sensu". Raczej o to chodziło z "podbieraniem".

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2012-02-25 22:52:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Feb 2012, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Chyba nie załapałeś - "nie zgłasza
    > kradzierzy

    ...chyba za dużo Stokrotki czytam... przepraszam tych, co oczy
    im wykręciło i idę spać :>

    pzdr, Gotfryd