  • 1. Data: 2002-02-06 09:18:20
    Temat: VAT-7 kwota podatku (zaokraglenie czy czalosc)
    Od: "Janusz" <j...@p...com>

    Jaka wartosc kwoty VAT powinna byc podana na formularzu - zaokraglona czy
    calosc ?
    np. wyliczona kwota VAT wynosi 453,86 zł
    czy nalezy wpisac 453zł. czy 454zł

  • 2. Data: 2002-02-06 09:28:10
    Temat: Re: VAT-7 kwota podatku (zaokraglenie czy czalosc)
    Od: "Anna K." <a...@p...onet.pl>

    453
    Anna.K.
    Użytkownik Janusz <j...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a3qs96$oq5$...@n...tpi.pl...

  • 3. Data: 2002-02-06 09:45:47
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    Janusz napisał(a) w wiadomości: ...
    >Jaka wartosc kwoty VAT powinna byc podana na formularzu - zaokraglona czy
    >calosc ?
    >np. wyliczona kwota VAT wynosi 453,86 zł
    >czy nalezy wpisac 453zł. czy 454zł

    w tym przypadku zaokrągla się w dół czyli "obcina" to co po przecinku (nawet
    453,99 to 453)
    Magdip

  • 4. Data: 2002-02-06 10:35:02
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    > w tym przypadku zaokrągla się w dół czyli "obcina" to co po przecinku (nawet

    zaokraglenie w dol, fajny oksymoron

  • 5. Data: 2002-02-06 12:51:32
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    bromden napisał(a) w wiadomości: <3...@p...gazeta.pl>...

    >zaokraglenie w dol, fajny oksymoron

    no cóż polonistką nie jestem, ale matematycznie jest to rozsądne, bo można
    zaokrąglać (zgodnie z zasadami statystyki) lub np. zaokrąglać w dół albo
    zaokrąglać w górę (w zależności co jest potrzebne).

    Magdip

  • 6. Data: 2002-02-07 08:35:52
    Od: "[ Fencer by \(s\)word ]" <f...@p...com>

    Użytkownik "Magdip" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zaokrąglać (zgodnie z zasadami statystyki) lub np. zaokrąglać w dół albo
    > zaokrąglać w górę (w zależności co jest potrzebne).

    W matematyce zaokrągla się z nadmiarem ("w górę") lub niedomiarem ("w dół").

    Pozdrowienia,

    Irek Makowski [Fencer by (s)words]

  • 7. Data: 2002-02-09 14:24:28
    Od: "b...@p...gazeta.pl" <b...@p...gazeta.pl>

    > W matematyce zaokrągla się z nadmiarem ("w górę") lub niedomiarem ("w
    dół").

    imo zaokraglenie jest matematycznie scisle zdefiniowane,
    polega na pozostawieniu cyfry na k-tej pozycji bez zmian,
    jezeli na pozycji (k+1)-szej jest 0, 1, 2, 3 lub 4,
    a zwiekszeniu o jeden (z ew. przeniesieniem), jezeli na
    pozycji (k+1)-szej jest 5, 6, 7, 8, 9,

    'zaokraglenie w gore' brzmi jak oksymoron, gdyz druga czesc
    zwrotu przeczy (lub uniewaznia) definicje zaokraglenia,
    a mozna mowic po prostu o wzieciu czesci calkowitej lub
    czesci calkowitej plus jeden,

    wiem, ze sie czepiam, bo w jezyku potocznym jest to juz
    usankcjonowane, a zaokraglanie w gore/dol pewnie wymyslili
    fizycy, ktorzy, jak wiadomo, sa z matematyka na bakier ...

  • 8. Data: 2002-02-11 14:46:39
    Od: "[ Fencer by \(s\)word ]" <f...@p...com>

    Użytkownik "[ Fencer by (s)word ]" <f...@p...com> napisał w wiadomości

    > W matematyce zaokrągla się z nadmiarem ("w górę") lub niedomiarem ("w
    dół").

    Chciałem kogos poprawic, a sam walnalem byka. W matematyce definiuje sie
    przyblizenia z nadmiarem lub niedomiarem, a nie zadne tam zaokraglenia.
    "Oksymoron" istnieje tylko w mowie potocznej. A tak poza tym oksymoronem
    nazywa sie okreslenie *pozornie* sprzeczne i nie jestem pewien czy mamy tu
    (w mowie potocznej) z nim do czynienia.

  • 9. Data: 2002-02-11 16:26:34
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    > "Oksymoron" istnieje tylko w mowie potocznej. A tak poza tym oksymoronem
    > nazywa sie okreslenie *pozornie* sprzeczne i nie jestem pewien czy mamy tu

    oksymoron
    1) to blad logiczny polegajacy na niewłaściwym zestawieniu terminów,
    2) swiadomie stosowany jest srodkiem stylistycznym (i wtedy mowi sie
    o pozornej sprzecznosci)

    mozemy zdefiniowac termin 'zaokraglenie w dol', jako wziecie liczby
    calkowitej i wtedy wszsytko bedzie ok

  • 10. Data: 2002-02-12 00:02:53
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    > mozemy zdefiniowac termin 'zaokraglenie w dol', jako wziecie liczby
    > calkowitej i wtedy wszsytko bedzie ok

    To coś jak średnia wojskowa...
    Pozdrawiam
    Krzysztof