  • 1. Data: 2003-05-30 10:17:59
    Temat: VAT odliczenie
    Od: "Jurek" <m...@o...pl>

    Witam.
    Mam maly problem i sie juz pogubilem.
    Czy VAT z faktury z terminem platnosci do 25 maja
    ktora zaplacilem 27 maja moge odliczyc ?
    Czy tylko jesli jest zaplacona w terminie ?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-05-30 11:17:29
    Temat: Re: VAT odliczenie
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witaj Jurek,

    W Twoim liście datowanym 30 maja 2003 (12:17:59) można przeczytać:
> [...]
    J> Czy VAT z faktury z terminem platnosci do 25 maja
    J> ktora zaplacilem 27 maja moge odliczyc ?
    J> Czy tylko jesli jest zaplacona w terminie ?

    możesz, nie ważne kiedy zapłacona o ile wybrałeś metodę memoriałową a
    nie kasową

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 3. Data: 2003-05-30 11:37:21
    Od: "Jurek" <m...@o...pl>

    > W Twoim liście datowanym 30 maja 2003 (12:17:59) można przeczytać:
    >
    > możesz, nie ważne kiedy zapłacona o ile wybrałeś metodę memoriałową a
    > nie kasową

    A co to znaczy metoda memoriałowa i kasowa ?
    Sorry za pytanie ale nie wiem.

  • 4. Data: 2003-05-30 12:32:24
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witaj Jurek,

    W Twoim liście datowanym 30 maja 2003 (13:37:21) można przeczytać:
    J> A co to znaczy metoda memoriałowa i kasowa ?
    J> Sorry za pytanie ale nie wiem.

    mamoriałowa - księgujesz na podstawie dokumentów (faktur i rachunków)
    kasowa - na podstawie przepływu gotówki (zapłaty, wpłaty)

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 5. Data: 2003-05-30 20:12:37
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "Lipas" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > mamoriałowa - księgujesz na podstawie dokumentów (faktur i rachunków)
    > kasowa - na podstawie przepływu gotówki (zapłaty, wpłaty)

    Mam wątpliwość czy w rozmawiacie o rozliczeniu Vat czy ksiegowaniu kosztów
    bo mnie jakość kojarzą się obie metody kasowa i memoriałowa z księgawaniem a
    nie rozliczeniem Vat .Może się myle to sorry za zamieszanie .Ja zrozumiałam
    że pytający ma problem z rozliczeniem Vat od zapłaconej faktury po terminie
    więc jeśli jesteś" normalnym vatowcem i jeśli jest to faktura za np.telefon
    śmieci ciepło itp to wtedy można odliczyć gdy jest termin zapłaty zaznaczem
    nie kiedy zapłaciłeś faktycznie natomiast w innych fakturach zakupu nie ma
    warunku płatności do odliczenia jest to tylko istotne do zwrotu z US ale
    zapewne nie o to ci chodziło.Jeśli jednak to ja coś niezrozumiałam to
    uciekam z dyskusji.
    Wiola

  • 6. Data: 2003-05-30 21:56:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 May 2003, Wioletta Pikorska wrote:

    >+ Użytkownik "Lipas" <k...@t...pl> [...
    >+ > Witaj Jurek,
    [...]
> [...]
    >+ bo mnie jakoœć kojarzš się obie metody kasowa i memoriałowa z księgawaniem a
    >+ nie rozliczeniem Vat .Może się myle to sorry za zamieszanie .

    Ustawodawca był łaskaw dopuścić dla "małych podatników" rozliczanie
    kasowe :) Od tego roku. I musisz o tym wiedzieć, żeby źle nie
    zaksięgować f-ry VAT-MP ! (zresztą jeden z powodów dla których "nikt"
    się nie rzuca na "kasę": obawa że jak księgowy w "dużej" firmie
    ujrzy i się natnie to to była ostatnia f-ra którą przyjęli :>).
    Acha - i jest ono "bardziej kasowe" niż "kasa" na KPiR :)
    (znaczy: dotyczy również przychodów, choć jest limit coś 90
    dni poślizgu).

    >+ Ja zrozumiałam
    >+ że pytajšcy ma problem z rozliczeniem Vat od zapłaconej faktury po terminie

    Zgadza się, ale zapodał zdecydowanie za mało szczegółów :[
    AFAIR np. gdzieś widziałem przepis (nie wiem czy jeszcze obowiązuje)
    że odliczenie VAT z f-r wystawionych przez zakłady pracy chronionej
    było dopuszczalne dopiero po zapłacie (czy jakoś tak :() - chyba
    "oni" mieli coś kasopodobnego wsześniej i była to "uszczelka" dla
    budżetu.

    >+ zapewne nie o to ci chodziło.Jeœli jednak to ja coœ niezrozumiałam to
    >+ uciekam z dyskusji.

    Nie uciekaj, nie uciekaj :)
    Przecież dopiero jak ktoś namiesza to robi się ciekawie ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-05-30 22:52:42
    Od: "Jurek" <m...@o...pl>

> [...]
    > warunku płatności do odliczenia jest to tylko istotne do zwrotu z US ale
    > zapewne nie o to ci chodziło.Jeśli jednak to ja coś niezrozumiałam to

    Fakt, podalem za malo informacji.
    Chodzi o zwrot VAT z US.
    Byla to faktura za lacze do Internetu (POLPAK)
    zaplacona 2 dni po terminie i teraz nie wiem czy
    moge ja uwzglednic.

  • 8. Data: 2003-05-31 05:25:03
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "Jurek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Chodzi o zwrot VAT z US.
    > Byla to faktura za lacze do Internetu (POLPAK)
    > zaplacona 2 dni po terminie i teraz nie wiem czy
    Jurek to ty dopiero namieszales jesli wystapiles o zwrot to liczy sie czy
    zaplaciles do 25 przed wystapienie o zwrot a czy po terminie nie ma
    znaczenia.
    Gotfryd dzięki o przypomnieniu o kasowej metodie rozliczenia Vat ale mialam
    z nia juz konatkt i bardzo tego nie lubialam.Poniewaz jednak cos pisano
    kosowej i memorialowej to to troche mnie zmylilo.
    Pozdrawiam Wiola