  • 1. Data: 2005-09-08 14:21:53
    Temat: Re: VAT-skup złomu-wyjaśnienie
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Witam,
    zgodnie z obietnicą w poście z dnia 2005-09-04, wyjaśniam, że błąd znajomej
    w księgowaniu skupowanego złomu od osób fizycznych polegał na tym, że
    skupowała złom na Umowę, po czym tą kwotę brutto pomniejszała o 22% i
    otrzymaną kwotę netto księgowała do KPiR. Następnie w ewidencji VAT
    księgowała ww kwotę VATu. W ten sposób niesłusznie co miesiąc pomniejszała
    sobie VAT.
    Jak to usłyszałem, to mi ręce opadły (i nie tylko). Powinna całą kwotę
    księgować brutto np. dowodem wewnętrznym w KPiR (koszty) i nie ruszać
    ewidencji VAT.
    Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc w tej sprawie.

    Pozdrawiam
    Jarek