  • 1. Data: 2002-07-14 07:23:53
    Temat: Vat a leasing
    Od: <s...@p...onet.pl>

    Jestem początkującym w tym temacie więc proszę o troszeczkę cierpliwości?

    1.Chciałbym po rozpoczęciu działalności gospodarczej kupić samochód osobowy w
    leasing. Następnie chciałbym przerobić go na ciężarowy tak aby uniknąć
    zapłacenia Vat-u. Pragnę zapytać czy kupując samochód tą metodą defakto każdą
    ratę będę płacić do funduszu leasingowego z Vatem + odsetki leasingowe. A
    dopiero potem będę miał prawo co miesiąc ubiegać się o zwrot owego Vatu z
    każdej raty z Urzędu Skarbowego? Jeżeli tak, to czy jest to zwrot bezpośredni
    tzn. przelew gotówkowy na moje konto bankowe?

    Czy dobrze rozumuję?
    np.
    Samochód (wartość) = 10 000 Brutto, 7800 Netto , czyli 2200 Vatu

    10 000 / 12 miesięcy = 833 (miesięczna rata bez odsetek ale z Vatem)

    833 + 17% odsetek (przykładowo) = 974 (rzeczywista miesięczna rata z odsetkami
    i Vatem)

    czyli w danym miesiącu mogę ubiegać się o zwrot 141 zł z Urzędu Skarbowego?
    Dostaję pieniążki do rączki.

    Początkujący - Krzysztof

  • 2. Data: 2002-07-14 13:32:48
    Temat: Re: Vat a leasing
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    osobowy w
    > leasing. Następnie chciałbym przerobić go na ciężarowy tak aby

    Obecnie tak już się nie uda.
    To będzie leasing samochodu osobowego
    ze wszystkimi tego konsekwencjami.

> [...]
    bezpośredni
    > tzn. przelew gotówkowy na moje konto bankowe?

    Nie przysługuje Ci zwrot z tego tytułu (nawet jeśli samochód
    byłby ciężarowy), co najwyżej obniżenie podatku.

    > Czy dobrze rozumuję?

    Wygląda na to, że nie :-(

    CEZ