  • 1. Data: 2003-05-08 16:39:42
    Temat: VatR
    Od: "Adam Kakal" <l...@N...gazeta.pl>

    Zakladam z kolega s.c. i zlozylem dzsiaj w U.S. druk VatR, w ktorym nalezalo
    zaznaczyc czy bede rozliczal sie metoda kasowa czy tez nie. Prosze o
    informacje czym sie rozni metoda kasowa o niekasowej i moze jakies linki.

    Pozdrawiam,
    Adam

  • 2. Data: 2003-05-08 17:29:20
    Temat: Re: VatR
    Od: " daryusz" <d...@N...gazeta.pl>

    Metoda kasowa [W WIELKIM SKRÓCIE] polega na tym, że obowiązek podatkowy
    [czyli konieczność odprowadzenia podatku VAT do urzędu skarbowego,
    wynikającego z wystawionej faktury] powstaje z dniem, kiedy otrzymasz całość
    lub część należności, nie później jednak niż w 90 dniu od dnia wydania towaru
    lub wykonania usługi.
    Czyli: odprowadzasz VAT jak ci zapłacą, a jak ci nie zapłaca przez 90 dni to
    odprowadzasz go nie póxniej niż 90 dnia.

    Ale jest i druga strona medalu. Możesz sobie odliczyć VAT dopiero w momencie
    jak ty zapłacisz swojemu kontrahentowi.

    Według mnie tradycyjna metoda jest lepsza.

  • 3. Data: 2003-05-09 05:31:11
    Od: "Adam Kakal" <l...@N...gazeta.pl>

    daryusz <d...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    momencie
    > jak ty zapłacisz swojemu kontrahentowi.
    >
    > Według mnie tradycyjna metoda jest lepsza.

    Dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz.

    Adam