    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: WDT, stawka 0% i NIP kontrahenta
    Date: Wed, 12 Jan 2005 10:26:58 +0100

    Użytkownik "Faust" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:cs2oet$gaa$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Co do źródła "stawki 0%" już się odnosiłem. Proszę przeanalizować zapis
    > art.106 ust.2 ustawy:
    > " przepis ust.1 (obowiązek wystawienia faktury) stosuje się ODPOWIEDNIO do
    > dostawy towarów lub świadczenia usług, dokonywanych przez podatników
    > zarejestrowanych jako podatnicy VAT czynni lub zwolnieni, jeżeli miejscem
    > OPODATKOWANIA tych czynności jest TERYTORIUM PAŃSTWA CZŁONKOWSKIEGO INNE
    NIŻ
    > TERYTORIUM KRAJU ...(...)"

    Z czego nic nie wynika poza obowiązkiem wystawiania faktury
    w przypadku sprzedaży niepodlegającej.

    > Polecam też opublikowaną interpretację ministra OG-005/174/PP1/443/52/2004
    > której znajduje się zdanie : " w związku z powyższym świadczona przez
    waszą
    > firmę usługa (...) z uwagi na miejsce jej świadczenia będzie opodatkowana
    > Niemczech według przepisów niemieckich"
    > Czy nadal uważa pan to za enuncjacje i będzie twierdził że WDT jest
    > czynnością podlegającą prawu krajowemu? :)))

    A co ma do tego jakaś tam usługa?
    Przeczytałeś artykuł 5 ustawy?

    > Ustawa określa jakie dane powinna zawierać faktura, z zastrzeżeniem
    > wymienionych warunków, zaś powyższy przepis takim warunkiem szczególnym
    > jest.Toteż na podstawie wykluczenia danych jako nie mających wpływu na
    > prawidłowość rozliczenia podatku można wystawić fakturę WDT zawierającą
    > wyłacznie kwotę netto sprzedaży.

    Można. Papier jest cierpliwy.
    Wystawić można wszystko.
    Ale czy to będzie w zgodzie z prawem.

> [...]
    > nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług"
    > stwierdza :
    > § 11. 1. Zarejestrowani podatnicy jako podatnicy VAT czynni, posiadający
    > numer identyfikacji podatkowej, wystawiają faktury oznaczone wyrazami
    > "FAKTURA VAT".
    >
    > O ile nie widzi pan różnicy pomiędzy FAKTURĄ VAT a fakturą WDT to
    polecam:

    > "2. Podatnicy, o których mowa w art. 16 ustawy, są również obowiązani
    > wystawiać faktury oznaczone wyrazami "FAKTURA VAT" przy dokonywaniu
    > wewnątrzwspólnotowej dostawy nowych środków transportu."

    Skoro uważasz, że słowo "również"
    wyklucza możliwość wystawiania faktur VAT
    dla wewnątrzwpólnotowej dostawy innych rzeczy niż środki transportu,
    to takiego sposobu interpretacji nie przyjmuję do wiadomości.
    Uważam, żę oprócz faktur VAT dla różnych czynności dodatkowo należy
    dokumentować fakturą
    dostawę środków transportu.

    > A więc minister wyraźnie określił, że w przypadku WDT wystawia się FAKTURĘ
    > VAT tylko dla nowych środków transportu - ergo w żadnym innym przypadku
    > NIE.

    Ja uważam, że nie.

    > Co było proszę pana do udowodnienia.

    Słaby ten dowód. Będziesz miał problemy.

    > Natomiast wypraszam sobie pańskie enuncjacje, jakoby moja interpretacja
    > przepisów wynikała z chęci niepłacenia podatków.

    Nic takiego nie pisałem.