  • 1. Data: 2003-02-18 15:09:36
    Temat: Wejscie w VAT?
    Od: "Kamila" <K...@2...pl>

    W 2002 r. osiagnęłam obrót 39000zł., poniewaz nie chciałam wejść w VAT
    rachunek za usługę transportową wykonana w grudniu 2002r. wystawiłam
    02.01.2003r. na kwotę 2000zł. przelew za nią dostałam 20.01.2003r.
    Czy faktycznie nie weszłam w VAT w grudniu, bo teraz mam wątpliwość????
    I kiedy powinnam ująć ten rachunek w księdze w grudniu czy w styczniu?
    Zlitujcie sie nade mną i powiedzcie na czym stoję, bo juz nie wiem.
    Kamila

  • 2. Data: 2003-02-18 16:29:37
    Temat: Re: Wejscie w VAT?
    Od: "Abrahamr" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamila" <K...@2...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > I kiedy powinnam ująć ten rachunek w księdze w grudniu czy w styczniu?
    > Zlitujcie sie nade mną i powiedzcie na czym stoję, bo juz nie wiem.

    Na grząskim gruncie na pewno. A poza tym, niewiadomo.
    Sorry za sarkazm, ale polska rzeczywistość podatkowa nastraja mnie w ten
    sposób.
    Pozdrawiam i życzę pozytywnego rozwiązania sytuacji
    Abram

  • 3. Data: 2003-02-18 18:58:47
    Od: "Bogdan K" <b...@p...onet.pl>

    > 02.01.2003r. na kwotę 2000zł. przelew za nią dostałam 20.01.2003r.

    Czy z treści wystawionej faktury wynika, że usługa była wykonana w grudniu
    2002???

  • 4. Data: 2003-02-18 21:19:50
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

> [...]
    > I kiedy powinnam ująć ten rachunek w księdze w grudniu czy w styczniu?
    > Zlitujcie sie nade mną i powiedzcie na czym stoję, bo juz nie wiem.

    jezeli data wystawienia jest 02.01.2003 a data sprzedazy z grudnia - to TAK.
    jezeli data wystawienia i data sprzedazy to 02.01.2003 - to olewasz i nie
    jestes VATowcem.

  • 5. Data: 2003-02-19 15:01:00
    Od: "Kamila" <K...@2...pl>

    > Czy z treści wystawionej faktury wynika, że usługa była wykonana w grudniu
    > 2002???

    Nie, ale jak jest wystawiona w 02.01.2003 to niewiele mozna było wtym czasie
    zrobić , chyba że potraktować ją jako zaliczkową, ale pieniądze przelew
    przyszedł 20.01.2003 więc nie wiem czy można w takiej sytuacji wystawiać
    fakturę na zaliczkę?
    K.

  • 6. Data: 2003-02-19 15:49:02
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

> [...]
    > zrobić , chyba że potraktować ją jako zaliczkową, ale pieniądze przelew
    > przyszedł 20.01.2003 więc nie wiem czy można w takiej sytuacji wystawiać

    jaka zaliczkowa?
    faktura 02.01.2003, data sprzedazy 02.01.2003 i juz, nie ma zadnych przed
    czy po.
    usluga wykonana i sprzedana 02.01.2003, faktura wystawiona tego samego dnia.

    to kiedy zaplacili - jest bez znaczenia, chyba ze masz status MP

  • 7. Data: 2003-02-20 13:26:20
    Od: "Kamila" <K...@2...pl>

> [...]
    dnia.

    > to kiedy zaplacili - jest bez znaczenia, chyba ze masz status MP
    ==
    Nie jestem MP.
    Ale świadczenie przeze mnie usług na rzecz tej firmy polega na transporcie
    międzynarodowym i nie będę miała dowodu wyjazdu w tym okresie za granicę, bo
    nie wyjeżdżałam.
    K.