  • 1. Data: 2005-07-01 09:23:31
    Temat: Wielka ulga budowlana
    Od: "Zbyszek" <t...@o...pl>

    Witam,

    o ile sobie dobrze przypominam, w czasach obowiązywania wielkiej ulgi
    budowlanej było tak, że ulga ta obowiązywała do końca trwania budowy. Zatem
    jeśli ktoś rozpoczął proces budowy, rozbudowy czy modernizacji
    nieruchomości, nabył prawo do ulgi w podatku dochodowym do końca trwania tej
    budowy.

    Potem przyszło "nowe" i ulga ta została cofnięta. Ostatnim rokiem jej
    rozliczania był 2004. Proszę Biegłych W Prawie o oświecenie mnie, czy
    zabranie tej ulgi osobom, które rozpoczęły inwestycje w okresie
    obowiązywania ulgi, nie jest przypadkiem działaniem prawa wstecz? Czyli
    zabraniem praw już nabytych?

    A jeśli tak jest, to jak z tym zawalczyć?

    Z góry dziękuję za Oświatę
    Zbyszek

  • 2. Data: 2005-07-01 14:52:09
    Temat: Re: Wielka ulga budowlana
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Zbyszek wrote:
> [...]
    > zabraniem praw już nabytych?
    >
    > A jeśli tak jest, to jak z tym zawalczyć?

    nikt nikomu ulgi nie zabrał.
    Na jakich zasadach się zaczęło na takich się kontynuuje.

  • 3. Data: 2005-07-01 15:21:55
    Od: "Zbyszek" <t...@o...pl>

    Zatem

    > nikt nikomu ulgi nie zabrał.
    > Na jakich zasadach się zaczęło na takich się kontynuuje.

    A można znaleźć to gdzieś na piśmie?

  • 4. Data: 2005-07-01 15:31:43
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Zbyszek wrote:

    > A można znaleźć to gdzieś na piśmie?

    co niby mam znaleźć na piśmie?
    ze przepisy obowiązują.
    nie ma czegoś takiego.
    na goglach może jakieś artykuły z gazet na ten temat znajdziedz.

    dowód natomiast znajdziesz na każdym pit, gdzie rubryczki do odliczeń
    dużej ulgi budowlanej ciagną się cały czas, mimo, że o dużej uldze
    budowalnej to już nawet emeryci nie pamiętają.
    W instrukcji do pit, też znajdziesz opis, że "tu" się wpisuje kwoty
    odliczeń z tytułu kontunuowania inwestycji bla bla bla
    Sam odliczam, US przeszedłem i nikt sie nie przyczepił.

  • 5. Data: 2005-07-01 19:15:40
    Od: "Zbyszek" <t...@o...pl>

> [...]
    > odliczeń z tytułu kontunuowania inwestycji bla bla bla
    > Sam odliczam, US przeszedłem i nikt sie nie przyczepił.

    No tak, tyle że ja widziałem w prasie informacje, że rok 2004 był ostatnim
    rokiem, w którym można było odliczać z tego tytułu. Dlatego dotychczas nikt
    się w US nie czepiał. Natomiast przy próbie odliczenia za 2005 pewnie się
    czepnie.

  • 6. Data: 2005-07-01 20:22:36
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Zbyszek wrote:

> [...]
    > się w US nie czepiał. Natomiast przy próbie odliczenia za 2005 pewnie się

    A o to ci chodzi.
    Chodzi o to, że jak ktoś zaczął budowę i ciągle budował , to rok 2004
    był ostatnim rokiem, w którym można było dorzucać nowe fakturki do
    odliczania.
    Ale to co się uzbierało do końca 2004 roku można teraz odliczać aż do
    całokwitego odliczenia.

  • 7. Data: 2005-07-01 21:07:29
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Chodzi o to, że jak ktoś zaczął budowę i ciągle budował , to rok 2004 był
    > ostatnim rokiem, w którym można było dorzucać nowe fakturki do odliczania.

    A i to niekoniecznie, zależy od tego kiedy się zaczęło budowę.
    Ograniczenie weszło w bodajże 2001, wcześniejsi mogą do śmierci fakturki
    zbierać.

  • 8. Data: 2005-07-01 21:15:27
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Cavallino wrote:

> [...]
    >

    > A i to niekoniecznie, zależy od tego kiedy się zaczęło budowę.
    > Ograniczenie weszło w bodajże 2001, wcześniejsi mogą do śmierci fakturki

    zgadza się.

  • 9. Data: 2005-07-02 20:17:16
    Od: "Zbyszek" <t...@o...pl>

    Jeśli to prawda, to jesteś wielki !!!

  • 10. Data: 2005-07-03 00:26:27
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Zbyszek wrote:
    > Jeśli to prawda, to jesteś wielki !!!

    prawda, prawda, tylko roku 2001 nie jestem pewien. Wydaje mi się, że
    wcześniej.