  • Data: 2014-09-16 22:36:51
    Temat: Re: Właśnie tak bym się zwolnił z kasy fiskalnej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 16 Sep 2014, pueblo wrote:

    > Tak przy okazji - odnosząc się do pkt. 1 powyżej -
    > można skorzystać z powyższego zapisu do zwolnienia z kasy będąc
    > zwolnionym z VAT? Chodzi mi o słowo faktura - bo jakoś nie mogę pojąć,
    > jak w takim przypadku(zwolnienia z VAT) można wystawić FAKTURĘ, no
    > właśnie - VAT.

    Rejestrując się jako podatnik VAT zwolniony.

    Tak po prostu - od paru lat cecha "zarejestrowany" jest odrębna
    od "czynny". Nie do końca, bo "czynny" ma obowiązek być "zarejestrowany",
    ale w drugą stronę jest swobodny wybór.
    Można się zarejestrować jako zwolniony i wystawiać f-ry VAT :D
    BTW: o ile kojarzę, w ktorymś rozporządzeniu była lista pozycji
    "taktowanych jak faktura", były tam m.in. bilety >50km i były
    równiez "rachunki" tylko skojarzyć które to było nie umiem :(

    pzdr, Gotfryd