  • 1. Data: 2005-12-12 20:14:00
    Temat: Wpłata do ZUS na poczcie
    Od: "Jasiek" <j...@n...o2.pl>

    witam,
    dzisiaj poszedłem sobie wpłacić na poczcie (tfu) składkę
    na zus (tfu) i ... mało się nie wk...zdenerwowałem,
    mianowicie, panienka z okienka stwierdziła, że na druku
    nie ma wszystkich danych, tzn.adresu wpłacającego.
    Moje zastrzeżenia:
    primo: druk nie "informuje" o tym,
    secundo: wydruk jest z "płatnika" (tfu), zweryfikowany,
    tertio: w poprzednich miesiącach, w tej samej placówce,
    wpłata została przyjęta bez zastrzeżeń...

    co o tym mysleć?
    (a dlaczego w żadnym banku nie przyjmują wpłat ?)

    --
    pozdrawiam
    Jasiek

  • 2. Data: 2005-12-12 20:37:41
    Temat: Re: Wpłata do ZUS na poczcie
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to poniedziałek 12 grudzień 2005 21:14, gdy Jasiek napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > co o tym mysleć?
    > (a dlaczego w żadnym banku nie przyjmują wpłat ?)

    Nie prościej założyć sobie konto np. w mBanku i przelewać osobiście albo
    wręcz zleceniem stałym?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2005-12-13 10:17:01
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 12 gru o godzinie 21:37, na pl.soc.prawo.podatki, Tristan Alder
    napisał(a):

    > Nie prościej założyć sobie konto np. w mBanku i przelewać osobiście
    ^^^^^^^^^
    Osobiście...... fajnie by było ;)))

    > albo wręcz zleceniem stałym?

    Że co proszę?
    Wskaż proszę który bank umożliwia zlecenie stałe przelewów do ZUSu.
    Skoro wskażesz to pewnie taki bank będzie w zleceniu stałym przelewał i
    PIT-4, VAT-7, PIT-5 etc :P

    MSPANC

    --
    Herbi
    13-12-2005 11:16:56

  • 4. Data: 2005-12-13 13:33:35
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 13 Dec 2005 11:17:01 +0100, Herbi <z...@o...pl> wrote:

    >Skoro wskażesz to pewnie taki bank będzie w zleceniu stałym przelewał i
    >PIT-4, VAT-7, PIT-5 etc :P
    A dlaczego by nie. Jak ktos ma stale przychody i koszty to i podatki
    takie same ;)

    WAM
    --
    Sylwester 2005!
    Może nad morze?

  • 5. Data: 2005-12-13 13:38:48
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    WAM wrote:

    > A dlaczego by nie. Jak ktos ma stale przychody i koszty to i podatki
    > takie same ;)

    Pamiętaj, że ZUS i podatki to są inne druczki od normalnego przelewu.
    nawet jeśli to jest tylko druczek wirtualny. Ja nie znam żadnego banku,
    który pozwala zdefiniować zlecenie stałe na tych innych druczkach.
    Jeśli znasz taki to podziel się z nami infomacją.

  • 6. Data: 2005-12-13 20:03:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Dec 2005, Herbi wrote:

    > Że co proszę?
    > Wskaż proszę który bank umożliwia zlecenie stałe przelewów do ZUSu.
    > Skoro wskażesz to pewnie taki bank będzie w zleceniu stałym przelewał
    > i PIT-4, VAT-7, PIT-5 etc :P

    ...biorąc pod uwagę możliwość płacenia niektórch podatków w sposób
    zryczałtowany byłby to bardzo użyteczny ficzer, nieprawdaż ?
    ;)
    I nim mnie ktoś napadnie przed przeczytaniem (uważnym :)) to
    zaakcentuję że mam na myśli istniejącą niecałe dwa lata możliwość
    płacenia "zwykłego" podatku dochodowego, rozliczanego na zasadach
    ogólnych, w sposób zryczałtowany - nie mylić z ryczałtem ewidencjo-
    nowanym ani kartą ! (acz ta ostatnia też by "przypasowała" do
    zlecenia stałego :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-12-14 11:15:04
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to wtorek 13 grudzień 2005 14:38, gdy jureq napisał(a) coś na
> [...]

    > który pozwala zdefiniować zlecenie stałe na tych innych druczkach.
    > Jeśli znasz taki to podziel się z nami infomacją.

    Fakt, źle to ująłem. Nie tyle zlecenie stałe, co przelew z przyszłą datą.
    Składka na zus i tak się zmienia kwartalnie, więc raz na kwartał wklepuję
    sobie trzy przelewy, z czego każdy z datą przyszłą i na kwartał zapominam o
    ZUS-ie.

    Dziwię się ludziom, którym chce się biegać na pocztę, stać w kolejkach,
    płacić prowizję, skoro są wręcz darmowe banki.

  • 8. Data: 2005-12-14 11:30:38
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 14 gru o godzinie 12:15, na pl.soc.prawo.podatki, Tristan Alder
    napisał(a):

    > Fakt, źle to ująłem. Nie tyle zlecenie stałe, co przelew z przyszłą datą.

    Aaaa, subtelna - aczkowlwiek istotna róźnica :)
    Po prostu składasz dyzpozycję z określoną datą realizacji przelewu.
    Każdy bank to potrafi ;)

    > Składka na zus i tak się zmienia kwartalnie, więc raz na kwartał wklepuję
    > sobie trzy przelewy, z czego każdy z datą przyszłą i na kwartał zapominam o
    > ZUS-ie.

    Przy założeniu że opłacasz składki ZUS tylko za siebie /ewentulanie za
    osoby współpracujące/. Nie da się tego zrobić w przypadku zatrudniania
    pracowników.

    > Dziwię się ludziom, którym chce się biegać na pocztę, stać w kolejkach,
    > płacić prowizję, skoro są wręcz darmowe banki.

    No fakt.
    Ale weż pod uwage że są ludzie starsi, którzy nie posiadają komputerów,
    dostępu do internetu itp itd.

    --
    Herbi
    14-12-2005 12:30:35

  • 9. Data: 2005-12-14 11:32:49
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    napisał(a):

> [...]

    > ZUS-ie.

    Przy założeniu że opłacasz składki ZUS tylko za siebie /ewentulanie za
    osoby współpracujące/. i jesteś *PEWNY* że nie zachorujesz - oczywiście
    jeżeli jesteś zgłoszony do UCh.
> [...]

    > Dziwię się ludziom, którym chce się biegać na pocztę, stać w kolejkach,
    > płacić prowizję, skoro są wręcz darmowe banki.

    Ale weż pod uwagę że są ludzie starsi, którzy nie posiadają komputerów,

  • 10. Data: 2005-12-14 11:34:08
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 14 gru o godzinie 12:32, na pl.soc.prawo.podatki, Herbi napisał(a):

    > Przy założeniu że opłacasz składki ZUS tylko za siebie /ewentulanie za
    > osoby współpracujące/. i jesteś *PEWNY* że nie zachorujesz - oczywiście
    > jeżeli jesteś zgłoszony do UCh.

    No chyba że odwołasz dyspozycję w takim przypadku i złożysz później nową ;)

    --
    Herbi
    14-12-2005 12:34:06