  • 1. Data: 2005-12-13 09:27:12
    Temat: Samochód służbowy
    Od: "Paweł" <b...@m...com>

    Mam stałą umowę o pracę.
    Firma udostępnia mi samochód służbowy biorąc za to stałą miesięczną opłatę
    (dostaję faktury).
    Czy ponoszone przeze mnie koszty owego wynajmu mogą być uwzględnione przy
    rocznym rozliczeniu podatku dochodowego?

    --
    Paweł
    uwaga na hosting tpi.pl !!

  • 2. Data: 2005-12-13 11:16:44
    Temat: Re: Samochód służbowy
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Tue, 13 Dec 2005 10:27:12 +0100, Paweł napisał(a):

> [...]
    > Czy ponoszone przeze mnie koszty owego wynajmu mogą być uwzględnione przy
    > rocznym rozliczeniu podatku dochodowego?

    a masz z tego samochodu jakieś przychody ??
    Każdy by tak chciał - dostać samochód i jeszcze odliczyć od podatku.

    Mieczysław

  • 3. Data: 2005-12-13 12:17:50
    Od: "Paweł" <b...@m...com>

    Użytkownik "Mieczysław" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > a masz z tego samochodu jakieś przychody ??
    > Każdy by tak chciał - dostać samochód i jeszcze odliczyć od podatku.

    Nie napisałem, że dostaję. Płacę za niego. Jest to narzędzie do wykonywania
    pracy, za którą pobieram wynagrodzenie.
    Oczywiście korzystam również z niego do prywatnych celów.
    Byłem po prostu ciekaw, czy nie jest to koszt uzyskania przychodu, czy jak
    to tam nazwać.

    --
    Paweł
    uwaga na hosting tpi.pl !!

  • 4. Data: 2005-12-13 13:33:06
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 12/13/2005 1:17 PM, Użytkownik Paweł napisał:

    > Byłem po prostu ciekaw, czy nie jest to koszt uzyskania przychodu, czy jak
    > to tam nazwać.

    Nie

    --
    gefragt

  • 5. Data: 2005-12-13 13:40:07
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Tue, 13 Dec 2005 13:17:50 +0100, Paweł napisał(a):

> [...]
    > Oczywiście korzystam również z niego do prywatnych celów.
    > Byłem po prostu ciekaw, czy nie jest to koszt uzyskania przychodu, czy jak

    Rodzaje kosztów uzyskania przychodu z tytułu umowy o pracę są wymienione w
    Ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych.

    a po drugie - chyba pracodawca nie obciąża cię kosztami samochodu używanego
    do celów służbowych

    Mieczysław

  • 6. Data: 2005-12-13 14:26:54
    Od: "Paweł" <b...@m...com>

> [...]
    > Ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych.
    >
    > a po drugie - chyba pracodawca nie obciąża cię kosztami samochodu

    Faktura opiewa na "użyczenie samochodu służbowego".
    Nie jest sprecyzowany żaden cel użycia za który płacę - nie ma ani słowa o
    "opłacie za użytkowanie samochodu służbowego do celów prywatnych". Jest do
    tego umowa - coś na kształt umowy leasingowej.

    --
    Paweł
    uwaga na hosting tpi.pl !!

  • 7. Data: 2005-12-13 16:12:39
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Tue, 13 Dec 2005 15:26:54 +0100, Paweł napisał(a):

> [...]
    > "opłacie za użytkowanie samochodu służbowego do celów prywatnych". Jest do
    > tego umowa - coś na kształt umowy leasingowej.

    No to masz użyczony do celów prywatnych ... żadne odliczenia nie
    przysługują

    Mieczysław

  • 8. Data: 2005-12-13 20:10:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Dec 2005, Paweł wrote:

    > Faktura opiewa na "użyczenie samochodu służbowego".

    Ech... to musiał pisać specjalista-cywilista :>
    (ja wiem że to nie twój wymysł, ale... zapis jest
    NIEPRAWIDŁOWY !)
    Szkoda że Maddy się na grupie nie pojawia, miałaby używanie :)
    Hint: "użyczenie" jest *z definicji* umową *nieodpłatną* !
    To taka forma "darowizny usług" i "płacenie za użyczenie"
    brzmi równie absurdalnie jak "zapłata za darowiznę".
    Art. 710 Kodeksu Cywilnego jakby kto pytał :)

    Mogłoby być od biedy że za "korzystanie" z samochodu...

    > Nie jest sprecyzowany żaden cel użycia za który płacę - nie ma ani słowa o
    > "opłacie za użytkowanie samochodu służbowego do celów prywatnych". Jest do
    > tego umowa - coś na kształt umowy leasingowej.

    ...no to widać z owej umowy wynika.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)