  • 1. Data: 2006-02-28 20:37:24
    Temat: Wychowawca kolonijny na umowe a PIT
    Od: Michal_K <m...@s...nospam>

    Witam! Byłem wychowawcą zatrudnionym na umowę- zlecenie przez okres 2
    tygodni w zeszłym roku (sierpień). Jestem studentem.
    - Czy mam obowiązek złożenia jakiegokolwiek PITu w US? (organizator- biuro
    podróży- niczego takiego mi nie dostarczyło, jednyne, czym dysponuję, to
    umowa)
    - Jeśli jest szansa odzyskania wpłaconego podatku, to czemu nie, tylko jak
    to zrobić? Domyślam się, że własnie należy złożyć odpowiednią deklarację w
    US? Do kiedy i jak?

    --
    Michał

  • 2. Data: 2006-03-01 03:28:59
    Temat: Re: Wychowawca kolonijny na umowe a PIT
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Michal_K wrote:
> [...]
    > podróży- niczego takiego mi nie dostarczyło, jednyne, czym dysponuję, to
    Organizator do końca lutego musi ci przysłać pit-11/8b, a ty do końca
    kwietnia wypełnić pit-37.
    www.pity.pl

  • 3. Data: 2006-03-01 09:06:12
    Od: Michal_K <m...@s...nospam>

    Our newsgroup friend witek wrote:
    > Organizator do końca lutego musi ci przysłać pit-11/8b, a ty do końca
    > kwietnia wypełnić pit-37.
    OK, rozumiem, że jeśli do końca lutego nie otrzymam tego PITu od
    organizatora, mam iść się upomnieć? Bo pewnie nie ma możliwości wypełnienia
    tej deklaracji bez informacji od pracodawcy, jak się domyślam.

    --
    Michał

  • 4. Data: 2006-03-01 10:28:43
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Michal_K wrote:

    > OK, rozumiem, że jeśli do końca lutego nie otrzymam tego PITu od
    > organizatora, mam iść się upomnieć?

    Daj mu jeszcez z tydzień do 10 dni na opóźnienie poczty

    > Bo pewnie nie ma możliwości
    > wypełnienia tej deklaracji bez informacji od pracodawcy, jak się
    > domyślam.

    Jak najbardziej jest możliwość. Ty wystawiłeś mu rachunek i możesz
    wypełnić PIT na podstawie tego rachunku. Tylko, że zazwyczaj jest tak,
    że to zleceniodawca wypisuje ten rachunek za zleceniobiorcę a ten tylko
    podpisuje nie czytając. Ale nawet w tym wypadku wiesz przecież jaka
    kwota była w umowie i na podstawie tej kwoty wszystko co jest potrzebne
    do wystawienia rachunku i tym samym do wypełnienia PIT możesz sobie
    policzyć.

  • 5. Data: 2006-03-01 13:28:46
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Michal_K wrote:
    > OK, rozumiem, że jeśli do końca lutego nie otrzymam tego PITu od
    > organizatora, mam iść się upomnieć?

    Tak, przy okazji zadzwoń do ich US, to tamci ich naprostują.

    Bo pewnie nie ma możliwości wypełnienia
    > tej deklaracji bez informacji od pracodawcy, jak się domyślam.

    Sam sobie wylicz co by było na pit-11/8b i na tej podstawie policz pit-37