  • 1. Data: 2007-05-25 09:47:26
    Temat: Wynagrodzenie płatników
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    W Ordynajci Podatkowej, Art. 28 jest delegacja wypełniona w rozporzadzeniu
    MF z 24/12/2002 w sprawie wynagrodzenia płatników i inkasentów (...).
    Czy te kwoty sa przychodem do opodatkowania, czy nie?
    W Art. 21updof nie znalazłem wyłączenia..

  • 2. Data: 2007-05-25 10:32:56
    Temat: Re: Wynagrodzenie płatników
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:op.tsvmtcozipkhj4@unk...
> [...]
    > Czy te kwoty sa przychodem do opodatkowania, czy nie?
    > W Art. 21updof nie znalazłem wyłączenia..

    Ja te przychody (masz na mysli to 0,3% prawda?) opodatkowuję. Nie wnikałem
    nigdy głębiej, ale wydawało mi sie oczywiste, że podlegaja one
    opodatkowaniu.

    marekz

  • 3. Data: 2007-05-25 11:28:57
    Temat: Re: Wynagrodzenie p?atników
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 25-05-2007 o 12:32:56 MarekZ <m...@t...irc.pl> napisał(a):

    > U?ytkownik <t...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Ja te przychody (masz na mysli to 0,3% prawda?) opodatkowuj?. Nie
    > wnika?em
    > nigdy g??biej, ale wydawa?o mi sie oczywiste, ?e podlegaja one
    > opodatkowaniu.

    Tak, 0,3%. Ja nie opodatkowywałem gdyż nigdy ich nie potrącałem :)

  • 4. Data: 2007-05-25 13:01:56
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 25-05-2007 o 13:28:57 t...@o...pl <t...@o...pl> napisał(a):

    > Tak, 0,3%. Ja nie opodatkowywałem gdyż nigdy ich nie potrącałem :)

    Ale tak czytam i nie widzę opcjonalności ich uzyskiwania,
    czyli zgodnie z zasadą memoriału powinienem wpisać przychód w momencie
    wypłaty
    (gdyż wedy odciągam zaliczkę na podatek)?

    Z zusem tez są takie akcje?

  • 5. Data: 2007-05-25 13:31:37
    Temat: Re: Wynagrodzenie p3atników
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości news:op.tsvvtjl1ipkhj4@unk...

    > Ale tak czytam i nie widzę opcjonalności ich uzyskiwania,
    > czyli zgodnie z zasadą memoriału powinienem wpisać przychód w momencie
    > wypłaty
    > (gdyż wedy odciągam zaliczkę na podatek)?

    Nie nie, raczej nie. Skoro ich nie potrącasz to przychód ci nie występuje. A
    jak ja potrącałem to przychód ujmowałem w miesiącu zapłaty podatku, czyli
    nie memoriałowo. Bo tak. :-)

    > Z zusem tez są takie akcje?

    Z zusem nie wiem, w zasadzie nie używam tego organu a już na pewno nie w
    kontekście pracowników. :-)

    marekz

  • 6. Data: 2007-05-25 22:02:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 May 2007, t...@o...pl wrote:

    > Tak, 0,3%. Ja nie opodatkowywałem gdyż nigdy ich nie potrącałem :)

    AFAIR - były dyskusje na ten temat (Maddy? nie pamietam kto, było
    naprawdę dawno) i wyszło że to jest błąd.

    Zasadą ogólną jest zapis art.14.1 że podstawą opodatkowania są kwoty
    NALEŻNE, i wyjątki mają miejsce tylko wtedy jak przepis wyraźnie na
    to pozwala, przykładowo w art.14.2.4 gdzie napisali *OTRZYMANE* kary
    umowne.
    W art.14.2.10.a i .c jawnie zaliczono przychody z tytułu wynagrodzenia
    płatników do opodatkowanych, a słowa w stylu "otrzymane" bądź "wykazane"
    (znaczy że ktoś kwit wystawił, a jak nie wystawił to nie) tam nie ma.
    Wniosek - jak są należne, to fakt czy ktoś się o nie upomina czy
    nie jest bez znaczenia. Budżet chce podatku!
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-05-25 22:03:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 May 2007, t...@o...pl wrote:

> [...]
    > Czy te kwoty sa przychodem do opodatkowania, czy nie?
    > W Art. 21updof nie znalazłem wyłączenia..

    ...bo trzeba szukać nie w art.21 a w art.14.2.10 ;)

    pzdr, Gotfryd