  • 1. Data: 2007-05-24 20:53:58
    Temat: Spółka cywilna
    Od: "bombel" <m...@w...pl>

    Witam

    Jest taka sytuacja, ja i kolega mamy osobne firmy. Ja i kolega pracujemy na
    pełnych etatach i pracodawcy płacą za nas ZUS. Razem z kolegą chcemy
    podpisać umowę spółki cywilnej w celu osiągnięcia jakiegoś tam celu
    gospodarczego. Spółka cywilna dwóch firm to trzecia firma.... i teraz tak
    czy będę musiał opłacać zdrowotne za moją firmę i za spółkę czyli podwójnie
    ? Proszę o pomoc.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-05-24 21:40:52
    Temat: Re: Spółka cywilna
    Od: "gb" <brat7[nospam]@poczta.onet.pl>

    > gospodarczego. Spółka cywilna dwóch firm to trzecia firma.... i teraz tak
    > czy będę musiał opłacać zdrowotne za moją firmę i za spółkę czyli
    > podwójnie ? Proszę o pomoc.
    >
    > Pozdrawiam

    niestety tak choc tez sie z tym nie zgadzam :)
    mozesz oplacac podwojnie z DG - tak panie z zusu sugeruja ale kiedys jak cos
    bedzie ci ciezko udowodnic ze nie placiles z SC a to ze placiles 2x DG to
    dlatego ze jestes jeleniem ;). wiec najlepiej pod przykrywka SC placic
    osobno jedno a z DG drugie.
    imho to zlodziejstwo bo SC nie jest spolka a jedynie umowa wiec placisz
    ubezpieczenie od umowy choc automatycznie przeciez wynika ono z DG
    zawierajacych umowe SC. w SC nadal przeciez jestes sam sobo i swoja DG.
    podobnie jest z rozliczaniem sie z podatku dochodowego wobec US. nie
    rozliczasz go jako spolka a jako DG. wyjatkiem jest podleganie pod VAT bo to
    SC moze byc vatowcem choc to zabawne troche bo VATowcem jest umowa miedzy
    wami. wiec imho zdrowotne z umowy SC zawartej pomiedzy dwoma osobami
    prowadzacymi jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza jest naduzyciem ze strony
    zus-u.

    pozdrawiam
    gb