  • 1. Data: 2018-04-26 00:31:37
    Temat: Wysłana deklaracja VAT7 i JPK a odnalezione faktury zakupu
    Od: Marek <x...@x...xxx>

    Witam,

    po wysłaniu deklaracji VAT-7 i JPK VAT odnalazłem jeszcze faktury VAT
    zakupu towarów handlowych i kosztowe. Są to dość istotne faktury, które
    gdybym zaksięgował nie wyszedł by mi VAT do zapłaty i dochodowy.
    Mógłbym je teraz doksięgować i wysłać korektę VAt-7 i JPK. Jednak
    obawiam się czy nie zostanie naliczona kara za niepoprawne JPK - niby
    mikroprzedsiębiorcy mieli mieć kilka miesięcy taryfy ulgowej, ale nie
    wiem czy ryzykować. Zgodnie z prawem mogę zaksięgować te faktury również
    w kolejnych dwóch miesiącach, tyle, że teraz musiałbym sporo zapłacić
    podatku. Co radzicie w takiej sytuacji ?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2018-04-26 12:01:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
> [...]
    >również w kolejnych dwóch miesiącach, tyle, że teraz musiałbym sporo
    >zapłacić podatku. Co radzicie w takiej sytuacji ?

    Jest 26 ... albo korekta deklaracji i ewentualna kara, albo karne
    odsetki - musisz policzyc co tansze :-)

    A ten towar handlowy sie nie sprzedal ? Bo IMO - lepiej skorygowac
    zgodnie z prawda.

    J.

  • 3. Data: 2018-04-26 12:35:20
    Od: Marek <x...@x...xxx>

    W dniu 2018-04-26 o 12:01, J.F. pisze:

    > Jest 26 ... albo korekta deklaracji i ewentualna kara, albo karne
    > odsetki - musisz policzyc co tansze :-)
    >
    > A ten towar handlowy sie nie sprzedal ? Bo IMO - lepiej skorygowac
    > zgodnie z prawda.

    Odsetek nie będzie, zbyt krótki termin i zbyt mała kwota. Towar
    faktycznie mógł już być sprzedany.

    Marek

  • 4. Data: 2018-04-26 13:27:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Odsetek nie będzie, zbyt krótki termin i zbyt mała kwota. Towar
    >faktycznie mógł już być sprzedany.

    No to moga byc jaja przy innych kontrolach - towar sprzedany, a nie
    kupiony, alez kupiony, prosze bardzo - faktura w nastepnym miesiacu
    zaksiegowana, bo pozno przyszla, a to czemu nie zaksiegowano wplywu
    towaru ?

    Tyle, ze juz mamy kolejny miesiac, wiec nie wiem czy tak prosto
    wksiegujesz stare faktury.

    J.