  • 1. Data: 2003-06-14 12:35:35
    Temat: ZUS placony na poczcie - co w przekazie?
    Od: "nijou" <n...@g...FUCK.pl.SPAMMERS.ORG>

    Witam, nie placilem jeszcze ZUSu na poczcie, wiec pytanie: czy na
    blankiecie przekazu wpisuje tylko swoje dane (adres itp.) , czy tez
    musze jakies oznaczenia dodatkowe dopisywac (nr deklaracji itp.?)

    nijou

  • 2. Data: 2003-06-14 12:57:56
    Temat: Re: ZUS placony na poczcie - co w przekazie?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Witam, nie placilem jeszcze ZUSu na poczcie, wiec pytanie: czy na
    > blankiecie przekazu wpisuje tylko swoje dane (adres itp.) , czy tez
    > musze jakies oznaczenia dodatkowe dopisywac (nr deklaracji itp.?)

    A otworzyłeś juz konto Giro Składka?
    I pamiętaj, że dzień wcześniej musisz zlożyć.
    Dane takie jak na formularzu wszystkie.

  • 3. Data: 2003-06-15 06:00:35
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

    > Witam, nie placilem jeszcze ZUSu na poczcie, wiec pytanie: czy na
    > blankiecie przekazu wpisuje tylko swoje dane (adres itp.) , czy tez
    > musze jakies oznaczenia dodatkowe dopisywac (nr deklaracji itp.?)

    Kudemole ...Oczywiście nie musisz zakładać zakładać rachunku w Banku
    Pocztowym (czytaj : na poczcie), jeśli chcesz wpłacić składki na
    ubezpieczenia społeczne, zdrowotneoraz fundusz pracy .... ale niezbędnym
    jest złożenie odpowiedniego druku przelewu ...... dla potrzeb
    ubezpieczeniowych ....

    Jeśli pójdziesz na pocztę lub do banku ... to otrzymasz odpowiedni druk
    (prawdopodobnie mają) ale jeśli nie , to musisz się zaopatrzyć we wspomniane
    przelewy najbliższym sklepie z artykułami biurowymi.

    Inną możliwością, kurdefrak, jest wydrukowanie przelewów z dupowatego
    programu Płatnik, który pobierzesz ze stron ZUS .....

    Zaznaczam, że nie musisz zakładać rachunku i dokonywać opłat na wspomniane
    rachunki w formie przelewu a wpłat tylko w przypadku wykonywania wolnego
    zawodu: lekarza, notariusza itp. :)))))))))))))))

    pozdrawiam
    fart

    cuś mi siem widzi, że niewiele wiesz nt. ZUS ... to może poczytaj sobie
    najpierw o obowiązkach płatników, kurkamiwodnymi,
    na początek polecam:
    www.zus.gov.pl
    i oczywiście archiwum grupy :)))))))))))

  • 4. Data: 2003-06-15 08:00:59
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    niezbędnym
    > jest złożenie odpowiedniego druku przelewu ...... dla potrzeb

    Ale on chce zapłacić na poczcie, więc
    inaczej się tam nie da, bo nie ma wpłat
    gotówkowych na rachunki ZUS.

    PS
    Podejrzewam, że większość osób płacących
    na poczcie nawet nie wie, że ma tam rachunek otwarty :-)

  • 5. Data: 2003-06-15 17:53:01
    Od: "nijou" <n...@g...FUCK.pl.SPAMMERS.ORG>

    "fart":

> [...]
    wolnego
    > zawodu: lekarza, notariusza itp. :)))))))))))))))

    No wlasnie - reprezentuje tzw. wolny zawod i place wylacznie zdrowotne.
    Czyli specjalny druk dostane na poczcie albo spod Platnika go moge
    druknac?

    nijou

  • 6. Data: 2003-06-16 06:42:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 15 Jun 2003, nijou wrote:

> [...]
    >+ No wlasnie - reprezentuje tzw. wolny zawod i place wylacznie zdrowotne.
    >+ Czyli specjalny druk dostane na poczcie albo spod Platnika go moge

    Tak wKF: a nie masz konta osobostego w jakimś banku, który
    realizuje przelewy na ZUS ? Dostęp do Internetu masz: sprawdź
    czy cię któryś z banków (mBank, Inteligo, volkswagen[?],
    WBK) nie urządza :)
    Owszem, bywa że przelew "osobisty" jest droższy niż z konta
    "firmowego", ale może jednak...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-06-16 06:46:49
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > wspomniane
    > wolnego
    >
    > No wlasnie - reprezentuje tzw. wolny zawod i place wylacznie
    zdrowotne.

    Jak dobrze pamiętam ustawa "zusowska" nie wspomina o wolnych zawodach,
    w miejscu gdzie są wyłączenia z bezgotówkowego płacenia składek
    (jest mowa tylko o osobach, które nie prowadzą działalnośći
    gospodarczej
    w rozumieniu ustawy prawo działalności gospodarczej)
    a wykonywanie wolnego zawodu jest w świetle tej ustawy i ordynacji
    działalnością gospodarczą .
    Ponadto definicja wolnego zawodu ulegała ostatnio modyfikacjom.
    Nie wiem czy np notariusz jeszcze by się zmieścił.

    Ale mogę się mylić oczywiście.

  • 8. Data: 2003-06-18 09:59:24
    Od: "Grzegorz Burdzy" <G...@c...pl>

    Witajcie. W świetle ustaw o ktorych tak wspominacie to wszystkie wplaty
    jakie ida na zus sa dokonywane przez rachunek bankowy nie ma zwolnien dla
    nikogo, dla zadnego zawodu, dla zagnej grupy, ktora nie zostala
    sklasyfikowana czy do dzialalnosvci gospodarczej czy tez nie!
    Innymi slowy jesli przyjdziesz do banku zeby zaplacic zus w kasie odejdziesz
    z kwitkiem.

    GB

  • 9. Data: 2003-06-18 18:06:29
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

> [...]
    | sklasyfikowana czy do dzialalnosvci gospodarczej czy tez nie!
    | Innymi slowy jesli przyjdziesz do banku zeby zaplacic zus w kasie

    Popatrz sobie na art.47 ust.4c ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych.

    Andrzej K.