  • 1. Data: 2003-06-13 19:37:02
    Temat: upoważnienie do wystawiania faktur VAT
    Od: "Radek " <g...@g...pl>

    Witam szanownych grupowiczów,

    Mam taki mały problem. Rozpoczynam DG, spotkałem się z czymś takim,
    jak "upowaznienie do wystawiania faktur". Mniej więcej wiem o co chodzi, ale
    mógłby mi ktos łopatologicznie wytłumaczyć po co to jest, kiedy się stosuje,
    w jakim celu i czy jest to konieczne, a jeżeli tak to kiedy?

    Pozdrawiam

    Radek

  • 2. Data: 2003-06-15 23:57:18
    Temat: Re: upoważnienie do wystawiania faktur VAT
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 13 czerwca 2003 o godzinie (21:37:02) napisano:
> [...]

    R> mógłby mi ktos łopatologicznie wytłumaczyć po co to jest, kiedy się stosuje,
    R> w jakim celu i czy jest to konieczne, a jeżeli tak to kiedy?

    1. Jest to oswiadczenie woli skladane przez Twojego kontrahenta, zebys
    wystawial mu faktury VAT bez jego podpisu. Lub analogicznie - skladane
    Twojemu dostawcy, zebys Ty sie nie musial podpisywac. Moze byc
    ograniczone przedmiotowo (np. tylko faktury za dana usluge) lub
    czasowo (np. tylko za okres od maja do czerwca).

    2. Upowaznienie nie jest konieczne - od woli stron zalezy, czy je
    zastosuja (sa wyjatki: niektore podmioty np. swiadczace uslugi
    telekomunikacji maja ustawowo zagwarantowana mozliwosc wystawiania
    faktur bez podpisu odbiorcy). Takie upowaznienie ma tylko ulatwic
    zycie. Nie ma sensu np. wystawiac upowaznienia, jesli ma byc
    wystawiona tylko 1 faktura.

    3. Najczesciej stosowane, gdy:
    a) miedzy stronami jest zawarta umowa o stalej wspolpracy;
    b) faktura jest wystawiana regularnie (np. co miesiac) i szkoda
    fatygowac sie z kazdorazowym podpisywaniem;
    c) skladanie podpisu na fakturach osobiscie naraza na niepotrzebne
    koszty (np. Ty jestes w Gdansku, a Twoj klient w Krakowie - wystarczy
    raz przeslac poczta upowaznienie, a potem juz tylko otrzymywac
    faktury. W przeciwnym wypadku trzeba by kazdorazowo odsylac podpisana
    kopie faktury).

    4. Jezeli masz mozliwosc, aby Twoi klienci podpisywali sie na
    fakturze, odradzam zastepowanie tego upowaznieniem do wystawiania
    faktur bez ich podpisu. W sadzie nie ma to jak porzadna faktura z
    porzadnym podpisem... :)

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl