  • 1. Data: 2004-06-08 14:10:58
    Temat: ZUS - wyplata chorobowego.
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    Jakos nie bardzo moge znalezc
    na googlach - pewnie przez ta chorobe.
    Mianowicie problem taki - mam DG,
    choruje juz prawie 3 tygodnie i musze
    wypelnic sobie DRA. Czy móglby mi
    ktos pomóc - jak wyliczyc nalezna
    skladke i jak "wyciagnac" od nich
    chorobowe? Od roku regularnie oplacam
    skladke na ubezp. chorobowe.

    PawelZ
    -----------

  • 2. Data: 2004-06-08 19:40:58
    Temat: Re: ZUS - wyplata chorobowego.
    Od: "agif" <a...@p...onet.pl>

    W deklaracji DRA jako podstawe naliczenia skladek spolecznych wylicza sie
    tak:
    - pelna podstawe / za maj to 1366,10/ podzielic przez 31 / maj ma 31 dni
    /,
    - to co wyjdzie zaokraglic do 3 miejsc po przecinku / wyjdzie podstawa
    dzienna / i pomnozyc przez ilosc dni w miesiacu ktore sie przepracowalo /
    czyli 31 minus te trzy tygodnie / - otrzymasz podstawe miesieczna po
    uwzglednieniu choroby.
    - tak wyliczona podstawe zastosowac do wyliczenia wszystkich skladek za
    wyjatkiem zdrowotnej skladki gdyz od kwietnia ub. r. jest ona niepodzielna i
    za m-c maj wynosi 153,57 zl / tyle ma byc na deklaracji /

    Skladki wynosza: emeryt. 19,52 %, rentowa 13%, chorobowa 2,45 %, wypadkowa w
    zaleznosci od profilu dzialalnosci przewaznie 1,93 %,
    F.Pracy 2,45 %, FGŚP 0,15%

    Uwaga! od czerwca nowe podstawy dla ZUS

  • 3. Data: 2004-06-08 20:17:17
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    A jeżeli chodzi o "wydębienie" od nich pieniędzy to musisz wypełnić sobie
    taki specjalny druk. ZUS -Z3 chyba A.
    Za ostatnie 12 miesięcy.
    ZUS wtedy cie zweryfikuje i jak cos będziesz miał nie tak to musisz składac
    korekty.
    Grosz za mało zapłacony lub dzien za późno i masz problem... trzeba składac
    wyjasnienia

    --
    PawełJ

  • 4. Data: 2004-06-09 04:37:06
    Od: "ana&pio" <a...@n...pl>

    Użytkownik "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ca56sa$mra$1@news.onet.pl...
    > A jeżeli chodzi o "wydębienie" od nich pieniędzy to musisz wypełnić sobie
    > taki specjalny druk. ZUS -Z3 chyba A.
    > Za ostatnie 12 miesięcy.

    Z ostatnie 12 miesięcy? Ja dostałam od 1999 roku i okazalo się, że w 2000
    spóźniłam się z zapłatą 1 dzień i już mi nie chcieli wypłacić. Musiałam
    pisać wniosek o przywrócenie terminu płatności.
    A dopóki się nie ma pewności, że się płaciło w terminie, lepiej zapłacić
    normalnie ZUS i jak już wypłacą chorobowe to zdrobić korekte DRA i odjąć od
    następnego miesiąca.
    No i oczywiście musisz się udać ze zwolnieniem lekarskim do ZUS.

    Pozdrawiam
    Anna

  • 5. Data: 2004-06-09 08:40:24
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > spóźniłam się z zapłatą 1 dzień i już mi nie chcieli wypłacić.
    Place przelewem bankowym, termin jest do 10 kazdego miesiaca.
    No i place im dokladnie 10. Mam rozumiec, ze jest ok?

    PawelZ
    -----------

  • 6. Data: 2004-06-09 08:57:52
    Od: "ana&pio" <a...@j...com.pl>

    > Place przelewem bankowym, termin jest do 10 kazdego miesiaca.
    > No i place im dokladnie 10. Mam rozumiec, ze jest ok?

    To zależy. Musisz sprawdzić dokładnie na wyciągu, którego dnia pieniążki
    zeszły z konta. Po jeżeli przelew robi się po którejś godzinie (zależy od
    banku) to z konta schodzi dopiero następnego dnia. U mnie sytuacja wyglądała
    następująco: Zawsze płaciłam 10 na poczie. Ale od pewnego czasu wprowadzili
    na poczcie coś takiego jak konto GIRO, przez które się wpłacało kase. No i
    dalej płaciłam 10, bo się nie doczytałam, że trzeba płacić dzień wcześniej.
    I już była przerwa w opłacaniu składek.
    A tak w ogóle to dostarczyłeś zwolnienie do zusu, bo to trzeba zrobić w
    ciągu 7 dni, w przeciwnym wypadku obniżą Ci zasiłek o 25%

    Pozdrawiam
    Anna

  • 7. Data: 2004-06-09 09:08:02
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > To zależy. Musisz sprawdzić dokładnie na wyciągu, którego dnia pieniążki
    > zeszły z konta
    mBank - pieniadze przestaja byc dostepne natychmiast....

    > No i dalej płaciłam 10, bo się nie doczytałam, że trzeba płacić dzień
    wcześniej.
    > I już była przerwa w opłacaniu składek.
    Cholera, tylko w polsce tak moze byc. Jak 10 to 10 a nie
    ilestam wczesniej!

    > A tak w ogóle to dostarczyłeś zwolnienie do zusu
    Tak, ale tylko przez przypadek udalo mi sie zdazyc w ciagu 7 dni...
    A co jakbym polamany w szpitalu lezal i umieral? Tylko w polsce....

    PawelZ
    -----------

  • 8. Data: 2004-06-09 09:22:20
    Od: "ana&pio" <a...@j...com.pl>

    A co jakbym polamany w szpitalu lezal i umieral? Tylko w polsce....

    No niestety to nasz wspaniały kraj. A jakbyś leżał połamany i nie
    dostarczył, to zaraz by Ci udowodnili, że mogłeś przez kogoś dać zwolnienie.
    Oni zrobią wszystko, żeby nie zaplacić. Ja na zasiłek czekałam ponad 2
    miesiące.

    Życzę powodzenia w wydębieniu od nich kasy
    Anna

  • 9. Data: 2004-06-09 22:38:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jun 2004, Bozoo wrote:

    >+ > To zależy. Musisz sprawdzić dokładnie na wyciągu, którego dnia pieniążki
    >+ > zeszły z konta
    >+ mBank - pieniadze przestaja byc dostepne natychmiast....

    A tam, nieprawda ;)
    Dla mnie "natychmiast" to "natychmiast" - a nie "przy najbliższej
    sesji KiR" ! Do momentu przekazania "do sesji" przelew jest
    na liście zleconych (historia-przelewy przyszłe) i moze zostać
    cofnięty !
    Inna sprawa że (o ile nie zostanie cofnięty) jest księgowany z momentem
    wydania dyspozycji, a wg. prawa dla "urzędowych" płatności ten moment
    się liczy !
    [...]
    >+ Cholera, tylko w polsce tak moze byc. Jak 10 to 10 a nie
    >+ ilestam wczesniej!

    Spokojnie, i tak jesteśmy do przodu - przecież mogła obowiązywać
    zasada z prawa cywilnego że pieniądze mają być na koncie DOCELOWYM
    w dacie płatności... :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 10. Data: 2004-06-14 08:23:15
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > Spokojnie, i tak jesteśmy do przodu - przecież mogła obowiązywać
    > zasada z prawa cywilnego że pieniądze mają być na koncie DOCELOWYM
    > w dacie płatności... :]

    Eeee... Zreasumujmy dla jasności:

    - zlecam przelewy zusowskie 10 i jest ok;
    - zlecam przelew zaliczki na dochodowy 20 i jest ok;
    - zlecam przelew vatu 25 i jest ok;

    I nikt sie nie przyp*** (przyczepi), że się spóźniam?

    PawelZ