  • 11. Data: 2004-06-18 20:38:46
    Temat: Re: ZUS - wyplata chorobowego.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 Jun 2004, Bozoo wrote:
    [...]
    >+ Eeee... Zreasumujmy dla jasności:
    >+
    >+ - zlecam przelewy zusowskie 10 i jest ok;

    Co i kiedy zlecasz to inni mają erm... "za przeproszeniem" ;)

    Ważne jest kiedy ma miejsce moment księgowania - a ten wynika
    z regulaminu czy siakiegoś innego uregulowania: dla przykładu
    Bank Pocztywy działa tak iż dokonuje przelewu DZIEŃ PO
    przyjęciu dyspozycji i na ten ("ten drugi" !) dzień dokonuje
    księgowania. Fakt iż to RACZEJ wyjątek o niczym nie świadczy
    a jedynie przestrzega przed wyciąganiem błędnych wniosków :)
    Ale IMO & AFAIK w większości przypadków jest dokładnie tak:
    jak moja transakcja wydana elektronicznie "załapie się" przed
    północą 10. na księgowanie w danym dniu to (IMO&AFAIK) jestem
    "czysty".

    >+ - zlecam przelew zaliczki na dochodowy 20 i jest ok;
    >+ - zlecam przelew vatu 25 i jest ok;
    >+
    >+ I nikt sie nie przyp*** (przyczepi), że się spóźniam?

    Wg mojej nalepszej wiedzy z zastrzeżeniem jak wyżej - nie ma
    podstaw.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2004-06-18 22:18:52
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    > Co i kiedy zlecasz to inni mają erm... "za przeproszeniem" ;)
    >
    > Ważne jest kiedy ma miejsce moment księgowania - a ten wynika
    > z regulaminu czy siakiegoś innego uregulowania: dla przykładu

    najsmieszniejsze jest to ze oni to (wplaty) u siebie w zusie ksieguja na
    kontach po 2-3 tygodniach jak dobrze idzie

    ps
    ci co jeszcze nie wiedza to przypominam o zlozeniu zaleglych deklaracji dra
    za rok 1999:-)))) tzn tych co ich nie bylo trzeba skladac:-)

    ania
    www.aem.pl GG: 1145538
    osiolek F650 CS i jeszcze 143 spiace kucyki

  • 13. Data: 2004-06-18 23:15:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Jun 2004, ania wrote:
    [...]
> [...]
    >+ najsmieszniejsze jest to ze oni to (wplaty) u siebie w zusie ksieguja na
    >+ kontach po 2-3 tygodniach jak dobrze idzie

    A tego nie podwazam :), zeznaję że miałem na myśli księgowanie
    *w banku* "dawcy" a nie *na koncie* biorcy !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 14. Data: 2004-06-19 11:36:36
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

    > A tego nie podwazam :), zeznaję że miałem na myśli księgowanie
    > *w banku* "dawcy" a nie *na koncie* biorcy !

    tak tak - tak tez zrozumialam, ja tylko taka zrobilam luzna uwage do tego co
    sie w tym czyms finansowanym z naszych pienidzy dzieje:-(
    ale co ja bede pisac - przeciez kazdy to wie....

  • 15. Data: 2004-06-19 20:55:05
    Od: "K. K." <o...@p...onet.pl>

    > Ważne jest kiedy ma miejsce moment księgowania - a ten wynika
    > z regulaminu czy siakiegoś innego uregulowania:

    I z tym się zgodzę

> [...]
    > księgowania. Fakt iż to RACZEJ wyjątek o niczym nie świadczy
    > a jedynie przestrzega przed wyciąganiem błędnych wniosków :)

    I tu mamy błędne wnioski :) Bank Pocztowy księguje w dniu przyjęcia
    dyspozycji. Różnica jednego dnia wynika z tego że dzień wpłaty na poczcie
    nie musi być datą przyjęcia dyspozycji/obciążenia konta. Tą datą jest dzień
    wpłynięcia środków na konto GIRO w Banku Pocztowym. Wpłacając na poczcie
    wydajemy równocześnie dwie dyspozycje. Pierwszą jest zlecenie wpłaty na
    konto GIRO, i to jest dyspozycja zlecona Poczcie, a drugą wykonanie
    płatności na konto ZUS czy US, i to jest dyspozycja dla Banku Pocztowego.
    Drugie zlecenie zostanie wykonane dopiero po wykonaniu pierwszego. Poczta
    przesyła wpłaconą kasę na Konto GIRO za pośrednictwem KIR i jego sesjami
    Elixiru. Na tym etapie może dojść do opóźnienia w zaksięgowaniu wpłaty. W
    żadnym przypadku moment wpłaty na poczcie nie jest momentem zasilenia konta
    GIRO w banku pocztowym. Dotarcie kasy na to konto wymaga pewnego czasu. Gdy
    już dotrze, to ten moment jest momentem wpłaty na konto GIRO, i z automatu
    jest jednocześnie momentem obciążenia tego konta na poczet płatności ZUS/US.

    POZDR.
    Krzysztof K.

  • 16. Data: 2004-06-21 05:49:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 19 Jun 2004, K. K. wrote:
    [...]
    >+ Różnica jednego dnia wynika z tego że dzień wpłaty na poczcie
    >+ nie musi być datą przyjęcia dyspozycji/obciążenia konta.

    Ano racja :) Thx.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)