  • 1. Data: 2002-01-29 13:49:41
    Temat: ZUS za pracownika - formularz przelewu
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    Witam

    Mam takie pytanie. Jeśli pracownik opłaca ZUS za pracownika to czy jako
    nazwa skrócona podaje jego imię i nazwisko, nip podaje pracownika, id.
    uzupełniający np jego PESEL itd. - czyli płatnikiem jest jakby ten
    pracownik?

    K. Kowalski

  • 2. Data: 2002-01-29 14:56:14
    Temat: Re: ZUS za pracownika - formularz przelewu
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl> wrote in message
> [...]
    > nazwa skrócona podaje jego imię i nazwisko, nip podaje pracownika, id.
    > uzupełniający np jego PESEL itd. - czyli płatnikiem jest jakby ten

    Cos Pan pomieszal.
    jaki "pracownik za pracownika ?"

    Za pracownika wplaca PLATNIK ktorym jest pracodawca.
    na oleceniu przelewu pisze sie dana PLATNIKA.
    (nie programu "platnik", lecz platnika skladek)

    Dane osoby ubezpieczonej sa w odpowiednich deklaracjach ktorych przelew
    dotyczy.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-01-29 15:04:58
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> wrote in message
    > Cos Pan pomieszal.
    > jaki "pracownik za pracownika ?"

    Za dużo okien na raz - multitasking spłatał mi figla ;-))) Miało być
    "pracodawca za pracownika"

    > Za pracownika wplaca PLATNIK ktorym jest pracodawca.
    > na oleceniu przelewu pisze sie dana PLATNIKA.

    Ok - czyli w ZUSie tylko dzięki deklaracjom DRA rozróżniają za jakiego
    pracownika ile płacimy - a jeśli chodzi o przelew, to nawet jeśli mamy np 10
    pracowników, 2 wspólników i np 3 na umowę-zlecenie (załóżmy nie-studentów)
    to wysyłamy na każde konto ZUS tylko po jednym przelewie na całkowitą kwotę
    składek?

    I drugie pytanie - w jakich sytuacjach płatnikiem jest osoba fizyczna?

    K. Kowalski

  • 4. Data: 2002-01-29 15:15:59
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Krzysztof Kowalski" [...]

    > I drugie pytanie - w jakich sytuacjach płatnikiem jest osoba fizyczna?
    >
    > K. Kowalski

    No wlasnie takim gdy platnikiem jest osoba fizyzna
    prowadzaca dzialalnosc gospodarcza jednoosobowo.
    (jesli w formie s.c. to platnikiem jest s.c ) .

  • 5. Data: 2002-01-29 15:25:08
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    > No wlasnie takim gdy platnikiem jest osoba fizyzna
    > prowadzaca dzialalnosc gospodarcza jednoosobowo.

    A nie moze płacić podając REGONU?

    > (jesli w formie s.c. to platnikiem jest s.c ) .

    A nie do końca. W ZUS nam kiedyś mówili, że wybór formy należy do nas. Albo
    osobno każdy wspólnik - albo razem jako spółka.

    K. Kowalski

  • 6. Data: 2002-01-29 15:29:55
    Od: "kakadu" <a...@p...onet.pl>

    Nie tylko DRA
    raporty RNA też się składa za pracownika i dopiero z nich wiadomo ile bedzie
    kady pracownik miał odprowadzonych składek
    I RSA mówią m.in. o przerwach w pracy
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2002-01-29 15:35:56
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "kakadu" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    bedzie
    > kady pracownik miał odprowadzonych składek

    Aha, ale przelew może być jeden (i na przelewie nie widać bezpośrednio za
    jakich pracowników)? Proszę napisać tylko "TAK" :-)))

    K. Kowalski

  • 8. Data: 2002-01-29 15:36:34
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    > "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> wrote in message
    >
    > A nie moze płacić podając REGONU?

    Pytanie, kiedy platnikiem jest osoba fizyczna, a nie co nalezy podac.

    > A nie do końca. W ZUS nam kiedyś mówili, że wybór formy należy do nas.
    Albo
    > osobno każdy wspólnik - albo razem jako spółka.

    Mialem na mysli ZUS za pracownika.
    Byc moze cos sie zmienilo, ale kiedys mile Panie w ZUS
    mowily mi, ze owszem, za siebie tak, mozna wybrac, lecz platnikiem dla
    pracownika jest
    w tym wypadku s.c.

    > K. Kowalski

    Boguslaw

  • 9. Data: 2002-01-29 15:44:29
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    > "kakadu" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    > bedzie
    >
    > Aha, ale przelew może być jeden (i na przelewie nie widać bezpośrednio za
    > jakich pracowników)? Proszę napisać tylko "TAK" :-)))

    NIE.

    przelewy (jesli jest pracownik) musza byc TRZY.
    o tym, na kogo placone sa skladki nie decyduje "przeled",
    lecz deklaracje.

    Boguslaw

  • 10. Data: 2002-01-29 15:53:37
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    > Pytanie, kiedy platnikiem jest osoba fizyczna, a nie co nalezy podac.

    Czy więc osoba prowadząca DG może wybrać czy rejestruje się w ZUSie jako
    płatnik - os. fiz. czy firma? (tak jest dla spółek jeśli chodzi o składki za
    wspólników)

    Rozumiem i dziękuje za wyjaśnienia.

    K. Kowalski