  • 1. Data: 2002-06-17 09:04:26
    Temat: Re: ZUSowe widzi mi sie...
    Od: "Iwona" <i...@o...pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    news:aemio0$49q$3@druid.ceti.com.pl...

    > Mam przedlozyc do wgladu :)
    > Wiem wgladna sobie, bez xero na moj koszt ;)

    > Niby jak kwitek udowadnia co wyslalem do ZUSu?
    > Mogl to byc list z przetrwalnikami waglika ;)
    > A polecony po to by dotarl gdzie trzeba ;)

    > Nie do końca, korespondencja w ZUS jest opisywana. Gdyby dotarł tam list z
    waglikiem, pusta kartka to taki opis znalazł by się w zeszycie
    korespondencji. Oczywiście potwierdzenie nadania listu to tylko udowodnienie
    ze taki list w terminie został wysłany, jeżeli w ZUS nie maja odbioru to
    pozostaje poczta ...... (w ewidentnych przypadkach wystarczy ponwne złożenie
    dokumentów z ZUS, bez kary). Iwona

  • 2. Data: 2002-06-17 16:31:14
    Temat: ZUSowe widzi mi sie...
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    --
    studio QbA Jakub Jewuła
    skanowanie filmów do 6x9cm - http://www.skanowanie.com.pl

  • 3. Data: 2002-06-17 21:40:52
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ael2ga$sj6$...@d...ceti.com.pl...
> [...]

    Takie kwitki trzeba zbierać. Potwierdzają one że złożyłeś deklarację.
    Inaczej jak zginie im to powiedzą że nie złożyłeś i jak im udowodnisz?

    pozdrawiam
    WS

  • 4. Data: 2002-06-18 06:14:54
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

  • 5. Data: 2002-06-18 10:02:34
    Od: "Darian" <d...@p...onet.pl>

    "Iwona" <i...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > ze taki list w terminie został wysłany, jeżeli w ZUS nie maja odbioru to
    > pozostaje poczta ...... (w ewidentnych przypadkach wystarczy ponwne

    powiedz im że nie robisz sobie kopii deklaracji i prześlij im ksero pisma
    pokontrolnego, jeżeli popełnili błąd to niech ciebie poproszą a nie rządają.
    darianj

  • 6. Data: 2002-06-18 11:41:27
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > powiedz im że nie robisz sobie kopii deklaracji

    Płatnik ma pewne obowiązki dotyczące naliczania składek
    i prowadzenia dokumentacji w tym zakresie.
    Nie wyobrażam sobie jak można to robić nie mając kopii
    (niekoniecznie potwierdzonej)

    Art 98.1 ustawy o ubezp.:
    Kto, jako płatnik składek...
    5) nie prowadzi dokumentacji związanej z obliczaniem
    składek oraz z wypłatą świadczeń z ubezpieczeń społecznych,...
    podlega karze grzywny do 5000 złotych

    i prześlij im ksero pisma
    > pokontrolnego, jeżeli popełnili błąd to niech ciebie poproszą a nie
    rządają.
    > darianj

    Obie ustawy (w ubezp zdrowotnych art 155)
    przewidują, że kto
    udziela w tych sprawach nieprawdziwych
    wyjaśnień lub odmawia ich udzielenia,
    udaremnia lub utrudnia przeprowadzenie
    kontroli podlega karze grzywny do 5000 zł

    Powodzenia
    Pzdr
    CEZ

  • 7. Data: 2002-06-18 15:00:37
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    Jeśli jest tak jak piszesz - posłał bym ich do wszystkich diabłów. Miałem
    podobną sytuację i - delikatnie rzecz nazywając - powiedziaem kontrolerowi,
    żeby poszedł do domu, niech go jeszcze raz zrobią i wtedy wrócił dokończyć
    kontrolę. Dali sobie spokój. To nie ja mam udowadniać, że nie jestem
    wielblądem. Tylko warunek - cała dokumentacja ma "grać".

  • 8. Data: 2002-06-19 16:40:13
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)"
    <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Takie kwitki trzeba zbierać. Potwierdzają one że
    złożyłeś deklarację.
    > Inaczej jak zginie im to powiedzą że nie
    złożyłeś i jak im udowodnisz?

    To zalezy, jak masz potwierdzenie że wysłałes
    poleconym a oni zgubia to tez się wyprą "bo
    koperta była pusta"

    Sark

  • 9. Data: 2002-06-19 16:44:27
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Iwona" <i...@o...pl>
    napisał w wiadomości

    > Nie do końca, korespondencja w ZUS jest
    opisywana. Gdyby dotarł tam list z
    > waglikiem, pusta kartka to taki opis znalazł by
    się w zeszycie
    > korespondencji.

    Czyli w przypadku druku DRA pisza
    "zawartość-deklaracja DRA" lub "DRA" ? czy tekst
    ogólny "zawartość pełna" :-) ?

    Sark

  • 10. Data: 2002-06-20 07:13:03
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Sark <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aeqc5i$oem$...@n...onet.pl...
> [...]
    > złożyłeś i jak im udowodnisz?
    >
    > To zalezy, jak masz potwierdzenie że wysłałes
    > poleconym a oni zgubia to tez się wyprą "bo

    Nie, tak źle nie jest ;) Miałem taką sytuację przy kontroli z ZUS, że nie
    mieli deklaracji moich. Wystarczyły dowody nadania + ksero deklaracji. Oni
    wiedza że mają bałagan więc nie robią awantur.

    WS