  • 1. Data: 2002-05-20 08:26:56
    Temat: Za długi numer faktury - księgowanie
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    Witam
    Co myślicie o skracaniu numeru faktury zakupu podczas księgowania ?
    Problem taki może wystąpić znając ograniczenia wielkości pól
    w programie, przeznaczonych na numer dokumentu i radosną twórczość
    dostawców.

    Czy jest jakaś długość numeru dokumentu,
    która mieści się w granicach zdrowego rozsądku ?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2002-05-20 08:48:49
    Temat: Re: Za długi numer faktury - księgowanie
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Piotr K. napisał:
> [...]
    > Problem taki może wystąpić znając ograniczenia wielkości pól
    > w programie, przeznaczonych na numer dokumentu i radosną twórczość
    Czasami po prostu nie da się wpisac całego numeru i wtedy wpisuję ten
    kawałek który wydaje mie sie najistotniejszy, skracam rok z 2002 na
    02. "ucinam" zera na początku, ale czasami faktycznie jest problem.
    Np. numery na fakturach Servisco przekraczaja ludzkie pojęcie - 5
    członów, przy odrobinie pecha 15 znaków (raz pod koniec roku było 17),
    w tym jakieś indetyfikatory straszne, a program na którym pracuję
    przyjmuje max. 8 znaków. Jak dodam 5 slashów w tym numerze obecnych to
    co zostaje?
    A numery z Shell'a, BP, Centertela, Plusa?
    Skaranie boskie.
    Swoją drogą, informatyka ktory tak zaprojektował to pole w progamie
    SFINX (PC Best Szczecin) na 8 znaków należałoby powiesić. Nie za szyję...
    A na dodatke helpdesk mi mów że "nikt sie nie skarżył" i że "dłuższe
    pole zajmie za duzo miejsca a standardowa faktura nie ma więcej znaków
    w numerze" czyli to ja marudze, innym wszystko pasuje, tylko ja mam
    same niestandardowe faktury.

    > Czy jest jakaś długość numeru dokumentu,
    > która mieści się w granicach zdrowego rozsądku ?
    Należalo by zapytać, gdzie leżą granice zdrowego rozsądku.
    W przypadku niektórych firm, są chyba z gumy.

    Maddy

    ps. a juz myślałam że ten problem to ja sobie wymysliłam :-)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-05-20 09:24:00
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

> [...]
    > pole zajmie za duzo miejsca a standardowa faktura nie ma więcej znaków
    > w numerze" czyli to ja marudze, innym wszystko pasuje, tylko ja mam

    Dzięki za info.
    Niestety to mnie chcą wieszać za ... , bo pole na 16 znaków
    jest ponoć zbyt małe i szukam ratunku ;-)

    > Należalo by zapytać, gdzie leżą granice zdrowego rozsądku.
    > W przypadku niektórych firm, są chyba z gumy.

    Z tego co widziałem, to największą fantazję mają ci co piszą ręcznie :-o

    > Maddy
    >
    > ps. a juz myślałam że ten problem to ja sobie wymysliłam :-)

    Dzięki

    Piotr

  • 4. Data: 2002-05-22 00:34:41
    Temat: OT: Za długi numer faktury - księgowanie
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 May 2002, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik Piotr K. napisał:
    [...]
    >+ > Czy jest jakaś długość numeru dokumentu,
    >+ > która mieści się w granicach zdrowego rozsądku ?
    >+ Należalo by zapytać, gdzie leżą granice zdrowego rozsądku.

    Definicja "numeru faktury" by pl.*.podatki:
    "string którego długość jest liczbą nienaturalną"
    Liczba nienaturalka:
    "...która w granicy [limes] przekracza zdrowy rozsądek".

    -:)
    Pora spać... :>

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-05-22 20:45:45
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Mon, 20 May 2002 10:48:49 +0200), Maddy
    <m...@i...pl> był(a) napisał(a):

    >w numerze" czyli to ja marudze, innym wszystko pasuje, tylko ja mam
    >same niestandardowe faktury.

    Czy wpis w księdze nie powinien po prostu identyfikować jednoznacznie
    dokumentu? Jeśli tak, to przecie kontrachent plus zmienna część numeru
    wystarczy. Ja zapisuję do PKPiR tylko tak i mam nadzieję, że nikt mi
    się nie doczepi.

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 6. Data: 2002-05-23 07:14:05
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Tristan Alder napisał:

> [...]
    > zmienna część numeru wystarczy. Ja zapisuję do PKPiR tylko tak i
    > mam nadzieję, że nikt mi się nie doczepi.

    Tez tak robie, zreszta o tym pisałam (ok, nic nie mówie na temat
    wybiórczego czytania) ale kłopot w tym, że np. w numerze faktury Plusa
    zmienna częśc numeru to *cały* numer, a ma chyba 12 znaków.
    A w numerze faktury servisco jest 5 członów i nie wiem które są
    zmienne i co oznaczają (jakieś kody-nie kody i tajne znaki)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2002-05-23 09:26:07
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 23 May 2002 09:14:05 +0200), Maddy
    <m...@i...pl> był(a) napisał(a):

    >Tez tak robie, zreszta o tym pisałam (ok, nic nie mówie na temat
    >wybiórczego czytania)

    Wiem, wiem, ale nie zrozumiałaś mnie...

> [...]
    >A w numerze faktury servisco jest 5 członów i nie wiem które są
    >zmienne i co oznaczają (jakieś kody-nie kody i tajne znaki)

    Tak, ale mi chodziło o to, że jak weźmiesz kilka faktur z Servisco i
    porównasz, to znajdziesz część, która wpisana do książki pozwoli na
    jednoznaczną identyfikację faktury i rozpoznanie która jest która. No
    i tą część wpisz. W Plusie całość jest zmienna więc wybierz taką część
    numeru, która sprawi, że da się jednoznacznie zidentyfikować FV i już.

    Tak mówi moja _logika_, która oczywiście może być całkiem inna niż
    logika US...

  • 8. Data: 2002-05-23 23:24:44
    Od: "mm01" <m...@p...fm>

    z praktyki wiem, ze cokolwiek z nr faktury by nie wpisac (fragment nr) w
    razie kontroli, jezeli pozostala czesc dokumentu jest ok i wpis wartosci
    jest ok, to nie ma problemow z US; myle ze ten temat nie jest godny tej
    grupy;
    pozdrowienia dla Maddy, ktora wypowiedziala sie jak najbardziej prawidlowo
    n/t informatykow i projektantow faktur o dlugich numerach; swoja droga kody
    magazynu, roku, nr konta kontrahenta, regiou Polski, ........ itp, powinny
    byc umieszczony nie w miejscu numeru faktury, a problemy znikna

    mm01

  • 9. Data: 2002-05-24 06:17:27
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > z praktyki wiem, ze cokolwiek z nr faktury by nie wpisac (fragment nr) w
    > razie kontroli, jezeli pozostala czesc dokumentu jest ok i wpis wartosci
    > jest ok, to nie ma problemow z US

    jakaś podstawa prawna ?

    >; myle ze ten temat nie jest godny tej grupy;

    to dlaczego zabierasz głos ;-)

    >..
    > mm01

    Temat jest godny tej grupy dlatego, że chyba 100% grupowiczów
    w jakimś stopniu jest z nim związana. Jeśli nie bezpośrednio usiłując
    zaksięgować lub wymyślając coraz dłuższy numer, to już na pewno
    pośrednio. Ja akurat mam związek z tematem nie tylko podczas
    księgowania faktury np. od kuriera, ale również jestem zmuszony
    do obrony programu posiadającego limit 16 znaków.
    Tak więc jak znasz jakąś podstawę prawną zezwalającą
    na skracanie numeru dokumentu księgowego np. w rejestrze VAT,
    to bardzo proszę o "Re:".

    Ja z praktyki wiem, że często praktyka zawodzi ;-)
    zwłaszcza w zakresie podatków.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 10. Data: 2002-05-24 06:50:52
    Od: "mm01" <m...@p...fm>

> [...]
    > to bardzo proszę o "Re:".
    >
    > Ja z praktyki wiem, że często praktyka zawodzi ;-)

    nie twierdze ze jest podstawa prawna "zezwalającą na skracanie numeru
    dokumentu księgowego ", ale nie ma tez podstawy prawnej na podwazenie
    prawidlowosci zapisu jezeli w rejestrach, czy ksiegach widnieje numer np.
    faktury, zgodny z dowodem ksiegowym, jezeli zostanie wpisany fragment (nie
    fragmenty - bo to wtedy skracanie) numeru z dowodu ksiegowego to jest to
    "numer dowodu ksiegowego" a nie jak uporczywie twierdzisz, "skrocony numer";
    proponuje stosowac stala zasade we "wprowadzaniu numeru" jezeli jest zbyt
    dlugi np.: zawsze wartosci liczbowe, ale nie wybiorczo, lecz w ciągu z
    numeru, zawsze od lewa do prawa, po mijac zera z przodu, itp.

    pozdrawiam
    mm01