  • 1. Data: 2006-01-11 18:07:01
    Temat: Żądam fakturę - firma mówi: "doplać VAT", czy to legalne?
    Od: "NetManiak" <a...@h...com>

    Kilkukrotnie spotkalem sie z sytuacja, ze gdy zazadalem fakture, to
    uslugodawca jako warunek wystawienia faktury zadal doplaty kwoty VAT. Czy to
    jest zgodne z przepisami? Sytuacja zdarzala mi sie w DG, a teraz mam
    "przejscia" z rachunkiem na zainstalowanie drzwi przeciwwlamaniowych jako
    osoba prywatna.

    Co z takim fantem zrobic? Doplacac?

    pozdr
    AK.

  • 2. Data: 2006-01-11 18:12:32
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "NetManiak" <a...@h...com> napisał w wiadomości
    > Kilkukrotnie spotkalem sie z sytuacja, ze gdy zazadalem fakture, to
    > uslugodawca jako warunek wystawienia faktury zadal doplaty kwoty VAT. Czy
    > to jest zgodne z przepisami?

    Oczywiście że nie.
    Zawiadom skarbówkę tego oszusta.

  • 3. Data: 2006-01-11 22:30:19
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście że nie.
    > Zawiadom skarbówkę tego oszusta.

    Oczywiscie podpisujac sie pod donosem imieniem i nazwiskiem oraz
    adresem.

    marekz

  • 4. Data: 2006-01-11 22:48:31
    Od: "NetManiak" <a...@h...com>

    From: "Cavallino"
    Użytkownik "NetManiak" napisał w wiadomości
    > Oczywiście że nie.
    > Zawiadom skarbówkę tego oszusta.

    Dzieki za odpowiedz
    A w praktyce, jak to zglosic nie majac swiadkow na zaistniale zdarzenie?
    jakies pomysly? No a przede wszystkim - zalezy mi by jednak dostac ta
    fakture i nie doplacac... Czy samo zgloszenie sprawy do skarbowki rozwiaze
    moj problem? Nagminnosc takich praktyk wskazuje ze firmy to robiace czuja
    sie bezkarnie, moze jednak maja ku temu powody?

    pozdrawiam
    AK

  • 5. Data: 2006-01-11 23:08:54
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    NetManiak napisał(a):
> [...]
    > moj problem? Nagminnosc takich praktyk wskazuje ze firmy to robiace czuja
    > sie bezkarnie, moze jednak maja ku temu powody?
    ja, jak wymieniałem okna/drzwi cokolwiek
    od razu pytałem sie o fakturke, koles mówił cene i mówił cene bez
    faktury :) odpowiednio niższą.

    --
    pozdros
    icek

  • 6. Data: 2006-01-11 23:56:25
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    NetManiak <a...@h...com> wrote:
> [...]
    > moj problem? Nagminnosc takich praktyk wskazuje ze firmy to robiace czuja
    > sie bezkarnie, moze jednak maja ku temu powody?

    Wiesz, to jest w zasadzie powszechne. Właściwie to gadka zazwyczaj jest w
    drugą stronę - "wymiana zamka to 120 zł, no chyba że pan chce bez rachunku
    to 80 zł". W efekcie jak bierzesz na firmę to obojętne, czy wrzucisz w
    koszty, czy nie, wyjdzie na to samo. Jak bierzesz prywatnie i nie
    potrzebujesz rachunku, to oczywiście będzie taniej bez niego. Tyle że
    niezgodnie z przepisami. No ale tak właśnie działa szara strefa...

    Ale tak działa pan Kazio ślusarz - natomiast nie spotkałem się, żeby firma,
    nawet mniej poważna, wyjechała z czymś takim.

    P.

  • 7. Data: 2006-01-12 07:22:09
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:dq45v9$nsr$1@proxy.provider.pl>
    Paszczak <s...@h...pl> pisze:

> [...]
    > bez rachunku to 80 zł". W efekcie jak bierzesz na firmę to obojętne,
    > czy wrzucisz w koszty, czy nie, wyjdzie na to samo.

    Jakim cudem?
    Przecież nie mając rachunku/faktury zapłacić będzie musiał z własnych
    pieniędzy, a nie firmowych.

    --
    PozdrawiaM

  • 8. Data: 2006-01-12 07:55:35
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    NetManiak wrote:

> [...]
    > skarbowki rozwiaze moj problem? Nagminnosc takich praktyk wskazuje ze
    > firmy to robiace czuja sie bezkarnie, moze jednak maja ku temu powody?

    Umowę na tego typu roboty zawsze zawiera się na piśmie i zawsze przed
    rozpoczęciem robót. Wtedy nie ma się głupich problemów.

  • 9. Data: 2006-01-12 08:07:26
    Od: cyklista <1...@a...net.pl111>

> [...]
    > moj problem? Nagminnosc takich praktyk wskazuje ze firmy to robiace czuja
    > sie bezkarnie, moze jednak maja ku temu powody?

    powody ku temu majaą - po prostu chodzi tu o pieniadze - nie zapalcic
    podatku dochodowego ani vatu od wykonanej uslugi (lub zapłacić dużo
    mniej podajac inne kwoty),a firmy czuja sie bezkarne bo licza na
    niewiedze ludzi i ich niechec do kontaktów z urzedami (jak rowniez na
    trudnosc udowodnienia gdy nie bylo umowy pisemnej tylko slowna)

    w praktyce to po skonczeniu roboty zazadaj potwierdzenia wplaty (nie
    muwiac nic o rachunku) na gwarancji za robote i podania tam kwoty którą
    zaplaciłes, a jak juz bedziesz miał paier z potwierdzeniem ze zaplaciles
    okreslona kwote i jest to całosc zaplaty za wykonana usluge to wtedy
    zazadaj faktury VAT (jak ci odmówia albo zazadaja doplaty to złóż to
    żądanie na pismie) i poczekaj spokojnie pare dni a potem złóż
    zawiadomienie do US dodajac kopie potwierdzenia wplaty pieniedzy za cała
    usluge i kopie zadania wystawienia faktury)
    a jak chcesz im zalezsc za skóre to zglos to dopiero po miesiacu kiedy
    juz napewno rozliczyli podatek i VAT, i wtedy US sie bardzo ucieszy bo
    sprawdzi czy wogóle twoja wplata zostala ujeta w przychodach firmy

  • 10. Data: 2006-01-12 09:17:10
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 1/12/2006 8:22 AM, Użytkownik Nixe napisał:

    > W wiadomości <news:dq45v9$nsr$1@proxy.provider.pl>

    > Jakim cudem?
    > Przecież nie mając rachunku/faktury zapłacić będzie musiał z własnych
    > pieniędzy, a nie firmowych.

    A czym różnią się pieniądze firmowe i własne u OF prowadzących DG?

    --
    gefragt