  • 1. Data: 2006-07-28 12:26:22
    Temat: Żądanie od kupujacego NIP,KRS REGON - po co?
    Od: "Julius C." <j...@g...pl>

    Kolejny raz zażądano od nas, jako kupującego,
    NIP,KRS REGON. Zupełnie nie wiem po co.
    Z drugiej strony to ja, jako rozliczajacy fakturę VAT
    drugiej strony , jestem bardziej zainteresowany czy on np. płaci VAT
    i w ogóle czy nie jest firmą "krzak". I bynajmniej nie chodzi
    o płatności przelewem czy kredyt kupiecki. Płatności gotówką
    lub przedpłaty.

    Być może jest to nieco NTG
    ale na tej grupie jest wielu ludzi związanych z obrotem
    gospodarczym. Być może ktoś zna, dziwne dla mnie,
    powody żądania tych dokumentów od kupującego.
    pozdrawiam
    jc

  • 2. Data: 2006-07-28 12:45:08
    Temat: Re: Żądanie od kupujacego NIP,KRS REGON - po co?
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "Julius C." wrote:

    > Kolejny raz zażądano od nas, jako kupującego,
    > NIP,KRS REGON. Zupełnie nie wiem po co.

    Hurt czy detal?

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 3. Data: 2006-07-28 13:54:07
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Julius C. wrote:

> [...]
    > i w ogóle czy nie jest firmą "krzak". I bynajmniej nie chodzi
    > o płatności przelewem czy kredyt kupiecki. Płatności gotówką

    Przykładowa przyczyna:
    Osoba fizyczna nie prowadząca DG kupuje na nieistniejącą firmę.
    Wychodzi to w czasie kontroli skarbowej u sprzedawcy. Okazuje się, że
    została przekroczona kwota sprzedaży bez kasy fiskalnej. Sprzedawca
    woli uniknąć takiej sytuacji.

  • 4. Data: 2006-07-28 14:30:04
    Od: s...@o...pl

    jedyną z ww. informacji, która musi znaleźć się na fakturze dla kupującego
    będącego przedsiębiorcą, jest NIP, a konsument nawet NIP-u podawać nie musi.

    NIP można podać ustnie, bez podpierania się dokumentem (żaden przepis nie
    wymaga żądania dokumentu nadającego NIP dla DG ani NIP konsumenta)

    mimo to, niektóre instytucje tak lubią biurokrację, że bezmyślnie upierają się
    przy żądaniu dokumentów. Przykładowo: Tele2, orange, ale o dziwo TelePsy już nie

    Kiedy zażądałem podawania NIP-u na moich konsumenckich fakturach VAT, wtedy
    TeleKompromitacja spełniła moją prośbę, a Tele2 i Orange zażądały dokumentów.

    A więc czasami nie ma tak racjonalnych przyczyn, jak kolega podaje...
    Niektórzy po prostu lubią papierki i biurokracje...

    pozdr
    Aleksander

  • 5. Data: 2006-07-28 15:03:49
    Temat: Re: Ż?danie od kupujacego NIP,KRS REGON - po co?
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    begin --> Fri, 28 Jul 2006 14:26:22 +0200, w <eacvda$fm9$1@inews.gazeta.pl>,
    "Julius C." <j...@g...pl> napisał(-a):

> [...]
    > i w ogóle czy nie jest firmą "krzak". I bynajmniej nie chodzi
    > o płatności przelewem czy kredyt kupiecki. Płatności gotówką

    To również zażądaj od sprzedającego :).

  • 6. Data: 2006-07-28 15:21:59
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    jureq <j...@x...to.z.adresu.xop.pl> wrote:
> [...]
    > Wychodzi to w czasie kontroli skarbowej u sprzedawcy. Okazuje się, że
    > została przekroczona kwota sprzedaży bez kasy fiskalnej. Sprzedawca

    A co stoi na przeszkodzie, żeby ta osoba fizyczna podała dane _istniejącej_
    firmy, pierwszej lepszej z brzegu, np. Telekomunikacja Polska S.A.? :) Albo
    lepiej czyjejś działalności gospodarczej, żeby nie było kwestii pełnej
    księgowości. Wtedy nie zostanie przekroczona kwota sprzedaży bez kasy
    fiskalnej, a "kupujący" (tj. ta DG, która nic nie wie o zakupie) nie ma
    przecież obowiązku księgowania wszystkich faktur, mogła ją po prostu zgubić.

    P.

  • 7. Data: 2006-07-28 17:21:02
    Od: "Julius C." <j...@g...pl>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Hurt czy detal?

    Hurt

  • 8. Data: 2006-07-28 17:23:48
    Od: "Julius C." <j...@g...pl>

    "Julius C." <j...@g...pl> napisał(-a):

> [...]
    > i w ogóle czy nie jest firmą "krzak". I bynajmniej nie chodzi
    > o płatności przelewem czy kredyt kupiecki. Płatności gotówką

    Tak robię, gdyż na zasadzie wzajemności
    jest to do przyjęcia. Ale za każdym razem
    jest zdziwienie, niechęć i marudzenie.
    jc

  • 9. Data: 2006-07-28 19:18:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Jul 2006 s...@o...pl wrote:

    > NIP można podać ustnie, bez podpierania się dokumentem (żaden przepis nie
    > wymaga żądania dokumentu nadającego NIP dla DG ani NIP konsumenta)

    Ale żaden przepis nie zabrania postawienia warunków umownych :) - było
    niedawno przy innej okazji.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2006-07-28 19:22:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Jul 2006, Paszczak wrote:

    > A co stoi na przeszkodzie, żeby ta osoba fizyczna podała dane _istniejącej_
    > firmy, pierwszej lepszej z brzegu

    Firmanctwo?

    Deklaracja zakupu "na cele gospodarcze" w czyimś imieniu a bez
    pełnomocnictwa IMHO wypełnia znamiona czynu zabronionego.
    Ile to lat odsiadki "przysługuje"? ;) Oczywiście sąd może uznać
    "małą szkodliwość" ale oczywiste to nie jest, właśnie z powodu
    przykładowej kasy.

    > lepiej czyjejś działalności gospodarczej, żeby nie było kwestii pełnej
    > księgowości. Wtedy nie zostanie przekroczona kwota sprzedaży bez kasy
    > fiskalnej

    I o to chodzi - że nie zostanie przekroczona a powinna.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)