  • 1. Data: 2003-02-22 17:19:17
    Temat: Zakup komputera jak księgować
    Od: "Tomasz_Z" <z...@p...onet.pl>

    Jak zksięgować w KPiR zakup komputera. Jestem Vatowcem- cena netto do 3000
    zł.

  • 2. Data: 2003-02-22 17:26:16
    Temat: Re: Zakup komputera jak księgować
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Tomasz_Z" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jak zksięgować w KPiR zakup komputera. Jestem Vatowcem- cena netto do 3000
    > zł.

    jak na sprzedaz to w towary i materialy
    ja dla siebie to do rejestru vat zakupu i do krip poprostu
    w pozostale wydatki.

  • 3. Data: 2003-02-22 17:26:47
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

    > jak na sprzedaz to w towary i materialy
    > ja dla siebie to do rejestru vat zakupu i do krip poprostu
    > w pozostale wydatki.

    jak na sprzedaz to to rejestru vat zakupu tez oczywiscie :)

  • 4. Data: 2003-02-22 17:30:48
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 22-02-2003 18:26, Użytkownik Krzysztof Gil napisał:
    > Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

    > jak na sprzedaz to to rejestru vat zakupu tez oczywiscie :)

    A jak dla siebie to poza wszystkim do rejestru wyposażenia, bo powyżej
    1500zł.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-02-23 00:13:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Feb 2003, Maddy wrote:

    >+ Dnia 22-02-2003 18:26, Użytkownik Krzysztof Gil napisał:
    [...]
    >+ > jak na sprzedaz to to rejestru vat zakupu tez oczywiscie :)
    >+
    >+ A jak dla siebie to poza wszystkim do rejestru wyposażenia, bo powyżej
    >+ 1500zł.

    No, chyba żeby *jednak* dać go do ŚT. Przynajmniej będzie jasność
    (albo i nie...) co robić jak dokupi drukarkę :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-02-23 08:51:09
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    wiadomości
    6-2.portezjan.zabrze.pl.
    ..
    > No, chyba żeby *jednak* dać go do ŚT. Przynajmniej będzie jasność
    > (albo i nie...) co robić jak dokupi drukarkę :)

    a co jest niejasnego w przypadku gdy dokupimy drukarke
    do komputera, ktorego mamy w firmie? (obojetnie czy jest w ewid.wyp
    czy st).

  • 7. Data: 2003-02-24 08:32:37
    Od: "Artur Lew" <n...@p...onet.pl>

    > No, chyba żeby *jednak* dać go do ŚT. Przynajmniej będzie jasność
    Chyba trzeba go od razu w ŚT poniewaz komputer jest w KRŚT i z tego
    co wiem nie mozna go dac w wyposazenie.
    Ale zawsze moge sie mylic :)

    Pozdrawiam
    Artur Lew

  • 8. Data: 2003-02-24 09:32:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 23 Feb 2003, Krzysztof Gil wrote:

> [...]
    >+ a co jest niejasnego w przypadku gdy dokupimy drukarke
    >+ do komputera, ktorego mamy w firmie? (obojetnie czy jest w ewid.wyp

    Jak ją potraktować - jako *co*.
    Było parę wyroków NSA kwalifikujących drukarkę jako "część zestawu
    komputerowego"[1]. W powiązaniu z nowymi zapisami w UoPDoOF jeszcze
    nie ma jasności (czytaj: "najlepiej uzasadnienia do apelacji od
    wyroku sądowego" :)) czy nie da się wyintepretować: "pecet za
    2000zł plus drukarka plus coś tam -> obowiązkowy ŚT, a podatnik
    próbował obejść amortyzację więc powinien zapłacić odsetki karne".

    pzdr, Gotfryd
    [1] przy szukaniu googlem należy szukać pary "drukarka" i "przyczepa" :)
    (z odmianą oczywiście)

  • 9. Data: 2003-02-24 09:42:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Feb 2003, Artur Lew wrote:

    >+ > No, chyba żeby *jednak* dać go do ŚT. Przynajmniej będzie jasność
    >+ Chyba trzeba go od razu w ŚT poniewaz komputer jest w KRŚT i z tego
    >+ co wiem nie mozna go dac w wyposazenie.
    >+ Ale zawsze moge sie mylic :)

    Możesz się mylić, ja też :)
    IMHO jednak przeciwwskazań do dawania do wyposażenia nie ma, jako
    że ustawa wyraźnie stanowi że ŚT *muszą* być *tylko* te składniki
    które oprócz innych właściwości mają wartość >3500zł.
    Natomiast *mogą* pojawić się problemy interpretacyjne przy rozbudowie,
    szczególnie o "droższe" elementy (niesieciowa drukarka laserowa[1] itp):
    z jednej strony orzecznictwo NSA przyznaje USom rację że drukarka
    to składnik "zestawu komputerowego" (niezależnie od tego jakie
    zdania mamy ty i ja), z drugiej - nie przewidziano "rozbudowy
    wyposażenia" :)
    No i co zrobić kiedy łączna wartość "zestawu" powstała z samego
    wyposażenia przekroczy 3500zł to już nie wiadomo... Uznać
    za ŚT ? Udawać że nic się nie stało ? Jeszcze inaczej ?
    Jeśli PC był od początku na ŚT to sprawa jest prosta: w razie
    upgrade >3,5 kzł w roku -> amortyzacja z ratą liczoną od całej
    dotychczasowej wartości.

    >+ Pozdrawiam

    wzajemnie - Gotfryd
    [1] kolorowa albo A3 :>, wiem. Ale rozbudowę o kilka składników
    które łącznie przekroczą 3,5 kzł to już łatwo sobie wyobrazić !