    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakup komputera jak księgować
    Date: Mon, 24 Feb 2003 10:42:27 +0100

    On Mon, 24 Feb 2003, Artur Lew wrote:

    >+ > No, chyba żeby *jednak* dać go do ŚT. Przynajmniej będzie jasność
    >+ Chyba trzeba go od razu w ŚT poniewaz komputer jest w KRŚT i z tego
    >+ co wiem nie mozna go dac w wyposazenie.
    >+ Ale zawsze moge sie mylic :)

    Możesz się mylić, ja też :)
    IMHO jednak przeciwwskazań do dawania do wyposażenia nie ma, jako
    że ustawa wyraźnie stanowi że ŚT *muszą* być *tylko* te składniki
    które oprócz innych właściwości mają wartość >3500zł.
    Natomiast *mogą* pojawić się problemy interpretacyjne przy rozbudowie,
    szczególnie o "droższe" elementy (niesieciowa drukarka laserowa[1] itp):
    z jednej strony orzecznictwo NSA przyznaje USom rację że drukarka
    to składnik "zestawu komputerowego" (niezależnie od tego jakie
    zdania mamy ty i ja), z drugiej - nie przewidziano "rozbudowy
    wyposażenia" :)
    No i co zrobić kiedy łączna wartość "zestawu" powstała z samego
    wyposażenia przekroczy 3500zł to już nie wiadomo... Uznać
    za ŚT ? Udawać że nic się nie stało ? Jeszcze inaczej ?
    Jeśli PC był od początku na ŚT to sprawa jest prosta: w razie
    upgrade >3,5 kzł w roku -> amortyzacja z ratą liczoną od całej
    dotychczasowej wartości.

    >+ Pozdrawiam

    wzajemnie - Gotfryd
    [1] kolorowa albo A3 :>, wiem. Ale rozbudowę o kilka składników
    które łącznie przekroczą 3,5 kzł to już łatwo sobie wyobrazić !